مدیرکل بحران گیلان: باید روستاهای مورد تهدید سیلاب تخلیه شود
مدیرکل بحران گیلان: باید روستاهای مورد تهدید سیلاب تخلیه شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به سیلاب های اخیر در کشور و صدور هشدار نارنجی هواشناسی استان گفت: هشدارها جدی گرفته شود و بنابراین روستاهای در معرض تهدید و خطر سیلاب در مدت فعالیت این سامانه بارشی (طی ۲ روز اینده) خالی از سکنه شوند. به گزارش لاهیج دیلم ،امیر مرادی روز یکشنبه […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به سیلاب های اخیر در کشور و صدور هشدار نارنجی هواشناسی استان گفت: هشدارها جدی گرفته شود و بنابراین روستاهای در معرض تهدید و خطر سیلاب در مدت فعالیت این سامانه بارشی (طی ۲ روز اینده) خالی از سکنه شوند.

به گزارش لاهیج دیلم ،امیر مرادی روز یکشنبه در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان افزود: باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهره گیری از تجربیات گذشته تلاش کنیم تا حداقل خسارت های ناشی از سیلاب احتمالی به استان وارد شود.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های مربوطه در استان افزود: باید در مقابله با حوادث احتمالی آمادگی کامل داشته باشیم تا در زمان بحران غافلگیر نشویم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان پاکسازی مسیرهای رودخانه را از راهکارهای آمادگی برای سیلاب های احتمالی عنوان و بیان کرد:مسیرهای بسته حوادث را تشدید می کند و اگر آمادگی لازم نباشد خسارت متوجه مردم خواهد بود.

مرادی با اشاره به ورود تعداد بسیاری از مسافران که برای عزاداری تاسوعا و عاشورا به موطن خود در استان بازگشته اند، اظهار داشت: باید در کنار آمادگی دستگاه ها ،هشدارهای لازم به مردم در شهرها و روستاها داده شود تا مراقبت ها از خود و خانواده شان بیش از پیش انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این جلسه گفت: امروز بالگردی در راستای آماده باش وارد استان می شود و ادوات مورد نیاز در وظایف محوله به این جمعیت نیز مهیا خواهد شد.

سیاوش غلامی با اشاره به پل های آب نمای استان گفت: هموطنان باید اطلاع داشته باشند که تنها ۳۰ سانتیمتر آب می تواند خودرویی را روی آب نگاه دارد اما متاسفانه شاهد هستیم که افراد بر اثر یک بی احتیاطی جان‌شان را از دست می دهند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان همچنین بر اجتناب از کوهنوردی طی ۲ روز آینده تاکید کرد و گفت: هموطنان می توانند در صورت بروز مشکلاتی در این حوزه با سامانه ۱۱۲ تماس بگیرند