افتتاح «موزه خوراک» در خانه روستایی پارک ملت رشت
افتتاح «موزه خوراک» در خانه روستایی پارک ملت رشت

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: «موزه خوراک» شهر خلاق رشت به زودی در خانه روستایی پارک ملت این شهر تأسیس و افتتاح می‌شود. به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، شهرداری و شورای اسلامی رشت امضا کرد، مقرر شد اقداماتی در شهر رشت […]

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: «موزه خوراک» شهر خلاق رشت به زودی در خانه روستایی پارک ملت این شهر تأسیس و افتتاح می‌شود.

به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، شهرداری و شورای اسلامی رشت امضا کرد، مقرر شد اقداماتی در شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی انجام شود.

او افزود: بر همین اساس با بررسی‌های انجام شده قرار است یک بنای سنتی در داخل پارک ملت رشت که تحت مالیکت این اداره کل است، به عنوان «موزه خوراک» شهر خلاق رشت معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: رشت به عنوان نخستین شهر خلاق خوراک شناسی دارای ۳۰۰ نوع غذای محلی و تنوع خوراک و فرآورده‌های غذایی است.

به گفته آقای جهانی، تاکنون ۲۷ نوع غذا در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و همچنین ۷ پرونده ثبتی و ۷ نوع غذای دیگر در دست اقدام برای ثبت است.

او تصریح کرد: در تلاش هستیم با مشارکت و همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت هر چه زودتر این موزه را در هفته گردشگری به بهره برداری برسد.

بر اساس مصوبات سازمان جهانی گردشگری ۲۷ سپتامبر مصادف با ۵ مهر به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است و از سال ۹۸ نیز این روز با پیشنهاد معاونت گردشگری و تأیید شورای انقلاب فرهنگی در تقویم ملی ثبت شد