فعالیت ۳۵ طرح سالمسازی در ساحل گیلان
فعالیت ۳۵ طرح سالمسازی در ساحل گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ۳۵ طرح سالمسازی دریا در گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: مسئول مستقیم ساماندهی سواحل به عهده وزارت کشور است اما از سازمان های دیگر استفاده می شود. به گزارش لاهیج دیلم، فیروز فاضلی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تبریک سالروز اقامه نمازجمعه در ۵ مردادماه سال ۵۸ به امامت آیت […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ۳۵ طرح سالمسازی دریا در گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: مسئول مستقیم ساماندهی سواحل به عهده وزارت کشور است اما از سازمان های دیگر استفاده می شود.

به گزارش لاهیج دیلم، فیروز فاضلی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تبریک سالروز اقامه نمازجمعه در ۵ مردادماه سال ۵۸ به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران گفت: این هفته به مناسبت مذکور میز خدمت دستگاه ها در نمازجمعه برپا می شود.

وی به مهم ترین کارکردهای نمازجمعه اشاره کرد و افزود: اسلام به ۳اجتماع بزرگ اهمیت می دهد که عبارتند از اجتماعات روزانه که در نمازهای جماعت حاصل می شود، اجتماعات هفتگی در مراسم نمازجمعه و اجتماع سالانه حج در کنار خانه خدا است.

فاضلی ادامه داد: بنابراین یکی از اجتماعاتی که در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته، برگزاری نمازجمعه است که کارکردهای مهمی در جامعه می تواند داشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه آگاهی دادن به مردم از نظر معرفتی، سیاسی و اجتماعی از کارکردهای نمازجمعه است، تصریح کرد: ایجاد همبستگی هر چه بیشتر در میان مسلمین از وحدت اجتماعی امنیت ملی به وجود می آید ضمن اینکه امنیت ملی مولود وحدت اجتماعی است و وحدت ملی از اقتدار ملی به وجود می آید.

فاضلی به آثار تربیتی بالای نمازجمعه در تجدید نشاط معنوی برای توده های مردم و تقویت معنویت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: امام جمعه حلقه وصل بین مردم و نظام است.

وی با اشاره به اینکه تبیین برنامه های نظام توسط امام جمعه از کارکردهای نمازجمعه است، بیان کرد: انتقاد منصفانه از وضع موجود و دفاع کردن واقع بینانه، ترویج سیاست امیدزایی در بین مردم، کم کردن فاصله حکومت و مردم و همچنین جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی از دیگر کارکردهای نمازجمعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به وجود ۳۰۰ کیلومتر ساحل دریای خزر در این استان اشاره کرد و افزود: ۹ شهرستان و ۵۶ روستا در ساحل استان واقع شده است.

فاضلی با بیان اینکه ۳۵ طرح سالمسازی دریا در گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: مسئول مستقیم ساماندهی سواحل به عهده وزارت کشور است اما از سازمان های دیگر استفاده می شود.

*تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سال اقامه نمازجمعه در گیلان

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سال نمازجمعه در سطح ملی اظهار کرد: ستاد مذکور در مرکز گیلان و شهرستان های استان تشکیل شده است.

حجت الاسلام ولی عادلی، رئیس ستاد مذکور در گیلان را نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد و افزود: دو کمیته فرهنگی و تبلیغات و خبری و رسانه در ستاد گرامیداشت چهلمین سال اقامه نمازجمعه گیلان تشکیل شده است.

وی، مسئولیت کمیته خبری و رسانه ستاد مذکور را ایجاد موج خبری و رسانه ای در گیلان دانست و بیان کرد: بازآفرینی ظرفیت ستاد نمازجمعه از اهداف تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سال اقامه نمازجمعه است