افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد/ طرح پویش از امسال در گیلان اجرایی می‌شود
افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد/ طرح پویش از امسال در گیلان اجرایی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به پیش‌بینی‌ها جهت افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی شهریه این دانشگاه گفت: شهریه در شهرستان‌های کم برخوردار زیر ۲۵ درصد و در شهرستان‌های برخوردار ۳۰ درصد به بالا افزایش می‌یابد. به گزارش لاهیج دیلم ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان امروز در نشست هم اندیشی با […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به پیش‌بینی‌ها جهت افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی شهریه این دانشگاه گفت: شهریه در شهرستان‌های کم برخوردار زیر ۲۵ درصد و در شهرستان‌های برخوردار ۳۰ درصد به بالا افزایش می‌یابد.

به گزارش لاهیج دیلم ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه خبرنگاران مطالبه گران واقعی و رابط بین مردم و مسئولان هستند، اظهار کرد: گرامیداشت روز خبرنگار بهانه ای برای یادآوری جایگاه و تلاش و زحمات این قشر است.

وی با اشاره به علت مقبولیت خاص شهدا بین مردم افزود: سلامت، صداقت، مردمی و خدایی بودن موجب ماندگاری شهدا بین مردم شده است و مدیریت شهیدان رجایی و باهنر در قوه مقننه، الگوی مدیریت اسلامی است.

محمد دوستار با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد برای ارتقای علمی کشور در جهان قدم های بزرگی برداشته و ۴۰ سال از فعالیت های این دانشگاه سپری شده است، گفت: رویداد عصر امید با هدف نمایش دستاورهای فناوری دانشگاه راه اندازی شد و بعد از این رویداد شعار دانشگاه به «دانشگاه بسترساز اشتغال دانش بنیان» تغییر کرد و خود را مسئول اشتغال جوانان می داند و تمام فعالیت های خود را بر مبنای این سند انجام می دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد دانشگاه اجتماعی است که نسبت به انتظارات جامعه بی تفاوت نیست، بیان کرد: اگر مهم‌ترین چالش جامعه، اشتغال فارغ التحصیلان یا مسائل فرهنگی است خود را مسئول می دانیم و خود را محصور در فعالیت های نخبگانی و رفتن به فراسوی مرزهای دانش محدود نمی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در حوزه مهدویت ابهامات و سوالات زیادی توسط معاندین در شبکه های مجازی انجام می شد و فعالیت نظام مند و علمی در این باره قوی نبود، تصریح کرد: دانشگاه آزاد در ۳۱ استان کشور، دبیرخانه مهدویت ایجاد کرد و فعالیت های گسترده ای انجام داد.

وی با بیان اینکه گیلان جز استان های برتر در حوزه فعالیت مهدویت و در حوزه فرهنگی رتبه دوم را دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت های مهدویت همچنان ادامه دارد و امسال همایش ملی مهدویت را برگزار می کنیم و متعهد می شویم که طی سه سال، هزار فعالیت پژوهشی، مقاله و کتاب در این زمینه منتشر کنیم.

دوستار عنوان کرد: راه اندازی ۸ دانشکده مهارتی و کارآفرینی بر اساس جذب دانشجو بر مبنای زیست بوم منطقه ای در این راستای کارآفرینی برای فارغ التحصیلان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اجرای طرح پویش گفت: در این طرح با صنایع و سازمان های مختلف وارد مذاکره شده و تفاهم نامه هایی امضا کردیم و هدف این است دانشجویان ممتاز دانشگاه آزاد در این سازمان ها و صنایع یک دوره آموزشی عملی ببینند و در صورت نیاز، جذب آنجا شوند و این طرح از امسال در گیلان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد گیلان نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش جذب دانشجو داشته است، بیان کرد: افزایش فعالیت های کیفی در دستور کار جدی دانشگاه است و ایجاد اشتغال‌ از جمله فعالیت هایی است که دانشگاه به جد دنبال آن است.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد تمام هزینه ها را از طریق فعالیت های پژوهشی تامین می کند، افزود: دانشگاه آزاد گیلان در دوران کرونا حتی یک نفر را نیز تعدیل نکرد. مطالبه ۷۰ میلیارد تومانی از بنیاد شهید و مطالبه ۴۰ میلیارد تومانی از دانشجویان داریم اما مانع ادامه تحصیل این دانشجویان نشدیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به پیش بینی ها جهت افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی شهریه این دانشگاه گفت: شهریه در شهرستان های کم برخوردار زیر ۲۵ درصد و در شهرستان های برخوردار ۳۰ درصد به بالا افزایش می یابد.

دوستار با بیان اینکه شهریه رشته های کم متقاضی مانند ادبیات حتی کمتر شده است تا متقاضیان این رشته افزایش یابد تصریح کرد: شهریه دانشگاه آزاد از بسیاری از مدارس غیرانتفاعی نیز کمتر است