۴۶ پروژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دولت سیزدهم افتتاح شد
۴۶ پروژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دولت سیزدهم افتتاح شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: ۴۶ پروژه این دانشگاه در دولت سیزدهم تکمیل و خدمت رسانی به مردم را آغاز کرده‌اند. به گزارش لاهیج دیلم ، دکتر ارسلان سالاری روز دوشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های سلامت محور استان گیلان که با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: ۴۶ پروژه این دانشگاه در دولت سیزدهم تکمیل و خدمت رسانی به مردم را آغاز کرده‌اند.

به گزارش لاهیج دیلم ، دکتر ارسلان سالاری روز دوشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های سلامت محور استان گیلان که با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در رشت برگزار شد، عنوان کرد: ۴۶ پروژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زیربنای ۳۶ هزار مترمربع و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد : با بهره برداری از این طرح ها در مجموع ۳۵۹ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی افزوده شد و در مدار خدمت به مردم استان قرار گرفت.

وی بیان داشت: این پروژه‌ها شامل؛ ۲۷ پروژه درمانی، ۱۲ طرح بهداشتی، یک پروژه آموزشی – تحقیقاتی و ۶ پروژه رفاهی است که در این یک سال به انجام و بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز نیز ۲۷ پروژه سلامت محور در استان گیلان با ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه کرد افتتاح شد، افزود: با بهره برداری از این پروژه ها برای ۲۵۴ نفر فرصت شغلی ایجاد شد و ۱۲۹ تخت بیمارستانی افزایش پیدا کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: طی سالهای اخیر در حوزه بهداشت و درمان این استان اقدامات خوبی انجام شده چنانکه در سه سال اخیر ۱۱۶ پروژه با بیش از ۸۰ هزارمترمربع و ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده که عملا ۷۷۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت استان افزوده است.

وی عنوان کرد : تا پایان امسال نیز ۹۰ پروژه شامل؛ پنج طرح درمانی و ۸۵ پروژه محرومیت زدایی تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به تاسی از منویات رهبرمعظم انقلاب برای محرومیت زدایی و تامین عدالت و در راستای عمل به بیانات ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کرده از همه ظرفیت‌های استانی و کشوری تمامی ارگان ها اعم از سپاه، ارتش و دادگستری بهره گیرد.

دکتر سالاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های کادر بهداشت و درمانی گیلان برای خدمات رسانی به مردم در دوران شیوع کرونا خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از پنج میلیون دُز واکسن کرونا به گروه های هدف در این استان تزریق شده است.

وی به آلودگی رودخانه های رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت اشاره کرد و افزود: با تاکیدات رییس جمهور پیگیری استاندار و مسئولان گیلان اقدامات خوبی برای ساماندهی این ۲ رودخانه در حال انجام است ضمن آنکه نیاز به توجه ویژه هم دارد.

۲۷ پروژه حوزه سلامت گیلان امروز دوشنبه در ششمین روز از هفته دولت با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان گیلان به بهره‌برداری رسید