مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان خبرداد: تب کریمه کنگو موجب مرگ یک لاهیجانی شد| لزوم رعایت موارد ایمنی و بهداشتی
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان خبرداد: تب کریمه کنگو موجب مرگ یک لاهیجانی شد| لزوم رعایت موارد ایمنی و بهداشتی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان گفت: طی یک ماه اخیر یک نفر از شهروندان لاهیجانی براثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو فوت شده است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان گفت: طی یک ماه اخیر یک نفر از شهروندان لاهیجانی براثر ابتلا به بیماری […]

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان گفت: طی یک ماه اخیر یک نفر از شهروندان لاهیجانی براثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو فوت شده است.

به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان گفت: طی یک ماه اخیر یک نفر از شهروندان لاهیجانی براثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو فوت شده است.

زری رضایی خلیق روز شنبه در جلسه شورای بهداشت شهرستان لاهیجان اظهار داشت: این فرد که در ارتفاعات شهرستان لاهیجان زندگی می کرد براثر تماس با دام به بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو مبتلا و در بیمارستان امینی لنگرود در گذشته است.

وی این بیماری را خطرناک توصیف و خاطرنشان کرد: این بیماری از دام به دام و از دام به انسان از طریق کنه انتقال می یابد و مردم باید موارد ایمنی و بهداشتی را در تماس با حیوانات رعایت کنند و از  تماس خود و فرزندان با حیوانات اهلی جلوگیری کنند.

رضایی خلیق افزود: این بیماری اولین بار از طریق مرز پاکستان وارد کشور شد و در سال ۹۶تعداد ۱۰مورد، ۹۷ تعداد سه مورد و در سه ماهه  نخست امسال نیز یازده نفر  مبتلا به این بیماری در استان گیلان بویژه در شهرستان های دارای  دامداری نظیر تالش، رودسر و لاهیجان  گزارش  شده است.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری در انسان ممکن است در دوره کمون هیچگونه علایمی نداشته باشد و قابل تشخیص نباشد که بیشتر در دام قابل شناسایی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان یادآورشد: این بیماری پس از مبتلا کردن فرد با درد عضلانی همراه است و باعث خونریزی مویرگ ها می شود و اگر پس از ابتلا تا ده روز موجب مرگ انسان نشود او  از مرگ نجات پیدا خواهد کرد.

وی توصیه کرد: مردم سعی کنند که گوشت را بیشتر از مراکز و قصابی های صنعتی ممهور به مهر دامپزشکی خریداری نمایند و مدتی آن را در یخچال نگهداری کنند تا انتقال بیماری ممکن نباشد.