حدود ۶۰ درصد گیلانی ها بیشتر از الگو آب مصرف می‌کنند
حدود ۶۰ درصد گیلانی ها بیشتر از الگو آب مصرف می‌کنند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: حدود ۶۰ درصد از مشترکان خانگی گیلان بیشتر از الگو آب مصرف می‌کنند....

به گزارش لاهیج دیلم ،علیرضا غیاثی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد از مشترکین خانگی گیلان بیشتر از الگو، آب مصرف می‌کنند، اظهار کرد: با هدف کنترل و مدیریت مصرف و ضرورت برنامه ریزی برای انجام اقدامات پیشگیرانه، طبق ابلاغ وزارت نیرو، تعرفه محاسبه آب بها برای مشترکین پرمصرف به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود و درصد افزایش تعرفه برای مشترکین بد مصرف به صورت پلکانی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با تأکید بر لزوم بهینه سازی مصارف آب شرب، افزود: اگر مدیریت مصرف آب اعمال نشود با مشکلات کم آبی روبرو خواهیم شد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع قبوض آب بها در ارائه بهتر و مطلوب خدمات رسانی به مشترکین، افزود: به منظور رفاه حال مشترکین درگاه‌های پرداخت آنلاین مانند موبایل بانک، لینک کوتاه موجود در پیامک قبض، سیستم USSDفعال می‌باشد.

غیاثی گفت: مشترکان استان می‌توانند از طریق درگاه کدهای دستوری USSD شرکت علاوه بر خدماتی نظیر دریافت و پرداخت قبض آب بها، ثبت یا حذف شماره همراه مشترک و اعلام رقم کارکرد کنتور، نسبت به اعلام حوادث و فوریت‌های آبرسانی در حوزه آب و فاضلاب بدون نیاز به ماندن در صف انتظار ارتباط با کارشناسان پاسخگو، اقدام کنند.

  • نویسنده : امید غمخوار