خرید ۸۴ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران
خرید ۸۴ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران
رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت تا به امروز، ۸۴ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد، گفت: ارزش این حجم از چای خریداری شده هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.....

به گزارش لاهیج دیلم ، حبیب جهانساز در گفتگویی گفت: از ابتدای اردیبهشت تا به امروز، ۸۴ هزار تن برگ سبز چای به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران در قالب چین‌های بهاره و تابستانه خریداری شد که ۴۶ هزار و ۳۱۸ تن معادل ۵۴ و ۸ دهم درصد درجه یک و بقیه درجه ۲ است.

وی با اشاره به روزهای پایانی چین تابستانه در باغ‌های چای شمال کشور، افزود: تاکنون ۵۵۲ میلیارد تومان حدود ۴۰ درصد مطالبات چایکاران به‌حساب آن‌ها واریز شده و بقیه هم در هفته‌های آینده به‌تدریج پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه با فعالیت ۷۸ کارخانه چایسازی در شمال کشور تاکنون ۱۸ هزار و ۸۸۰ تن چای خشک تولید شده است، گفت: چایکاران گیلان و مازندران می‌توانند برگ سبز چای برداشت شده از باغ‌های خود را به این واحدها تحویل دهند. جهانساز افزود: چین پایانی یا پاییزه امسال مهر امسال انجام می‌شود.

بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار در ۲۸ هزار هکتار باغ چای خود در گیلان و مازندران به پرورش و تولید محصول چای ایرانی اشتغال دارند

  • نویسنده : حمید غمخوار