نخستین اقدام دولت چهاردهم ساماندهی بخش اقتصاد باشد
نخستین اقدام دولت چهاردهم ساماندهی بخش اقتصاد باشد
امام جمعه رشت، با بیان این‌که نخستین اقدام دولت جدید باید ساماندهی بخش اقتصاد باشد، گفت: دولت باید برای کنترل قیمت ها و کاهش تورم برنامه ریزی کند.....

به گزارش لاهیج دیلم ، آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۲ شهریورماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم، اولویت رئیس جمهور را حل مسائل اقتصادی دانست و اظهار کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب، نخستین اقدام دولت جدید باید ساماندهی بخش اقتصاد باشد.

وی با بیان اینکه ساماندهی بازار و کنترل قیمت ها نقش مهمی در رضایت مردم دارد، افزود: افزایش افسار گسیخته قیمت ها برای مردم رنج آور است و دولت باید برای کنترل قیمت ها و کاهش تورم برنامه ریزی کند.

امام جمعه رشت هم چنین از رئیس جمهور خواست اقدامات شهید آیت الله رئیسی را پیگیری کند و گفت: دولت چهاردهم اتمام پروژه های نیمه تمام را در دستور کار قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان حمایت از تولید در بخش های مختلف را نیاز کشور و خواست مردم دانست و متذکر شد: رونق تولید موجب اشتغالزایی می شود.

وی جهش تولید در بخش کشاورزی را یکی از ضروریات دانست و بیان کرد: شاهد آسیب دیدن تولید طی سال های گذشته بوده ایم و دولت چهاردهم جهش تولید و رفع موانع آن را اولویت قرار دهد تا رشد اقتصادی رقم بخورد و در زندگی مردم گشایش ایجاد شود.

فلاحتی با اشاره به تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی، یادآور شد: دولت چهاردهم با استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای رفع مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ برنامه ریزی کند تا ارزش های جامعه ایرانی و اسلامی حفظ شود.

وی خواستار نقش آفرینی بیش از پیش نمایندگان مجلس در پروژه های استانی شد و تاکید کرد: دولت چهاردهم برای شناسایی اولویت های استانی با نمایندگان مشورت کند.

امام جمعه رشت یکی از مشکلات گیلان را در حوزه محیط زیست دانست و ادامه داد: پسماند و آلودگی های زرجوب و گوهررود و تالاب انزلی و ویلاسازی و زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و… به محیط زیست و منابع طبیعی گیلان آسیب زده و باید مدیریت لازم اعمال شود.

وی با بیان اینکه زمین خواران به راحتی اراضی روستایی را می خرند و ویلاسازی می کنند، افزود: متاسفانه بسیاری از اهالی روستا اجازه ساخت مسکن را ندارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان وضعیت بهداشت و درمان را در شأن مردم استان ندانست و اضافه کرد: گیلان استان گردشگرپذیر است و جمعیت شناور دارد، اما بیمارستان های گیلان پاسخگوی نیاز بهداشت و درمان استان نیست.

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز به اشغال ایران توسط متفقین اشاره کرد و افزود: دوران پهلوی دوران بدی برای کشور بود و به هویت و فرهنگ ملت ایران آسیب وارد کرد. متاسفانه شاهد برخی دروغ پردازی ها درباره اقدامات پهلوی اول در ایران هستیم که توسط رسانه های معاند و ضد انقلاب و سلطنت طلب منتشر می شود تا ملت را ناامید کنند.

فلاحتی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر ایران در ۴۵ سال گذشته و اذعان دوست و دشمن به عزت و اقتدار ایران در عرصه های علمی و سیاسی و دفاعی و اقتصادی، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران منافع استکبار جهانی را به خطر انداخته و به مانعی برای منفعت طلبی آنان تبدیل شده است.

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد