مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به رونمایی از پرتال اطلاع رسانی کسب و کارهای اینترنتی «بیهین» در گیلان، گفت: با راه اندازی پرتال اطلاع رسانی کسب و کارهای اینترنتی، بستر امنی برای خرید اینترنتی مردم از منزل و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در گیلان فراهم میشود. به گزارش لاهیج دیلم، فرزاد توکلی […]
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به رونمایی از پرتال اطلاع رسانی کسب و کارهای اینترنتی «بیهین» در گیلان، گفت: با راه اندازی پرتال اطلاع رسانی کسب و کارهای اینترنتی، بستر امنی برای خرید اینترنتی مردم از منزل و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در گیلان فراهم میشود.
به گزارش لاهیج دیلم، فرزاد توکلی در گفتوگویی با بیان اینکه راه مهار و شکستن زنجیره انتشار ویروس کرونا رعایت اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند است، اظهار کرد: نیاز به ایجاد بستری امن برای کاهش تردد مردم امری ضروری است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان افزود: بر این اساس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ایجاد و راه اندازی پرتالی در استان را برای اطلاع رسانی و معرفی کسب و کارهای استانی فعال در فضای مجازی مصوب کرد و با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، استانداری گیلان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این درگاه طراحی و راه اندازی شد.
توکلی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ فروشگاه اینترنتی در این پرتال آمادگی خود را جهت ارائه محصولات و نیازهای ضروری مردم اعلام کردهاند، گفت: امیدواریم این پرتال بستر امنی را برای خرید مردم از منزل و در امان ماندن از ویروس کرونا فراهم آورد.
وی با اشاره به تاکید استاندار گیلان، مبنی بر حمایت و پشتیبانی از اشتغال و ضرورت تامین کالاهای ارائه شده از طریق فروشگاههای این پرتال از داخل استان به دسته بندی کسب و کارها بر اساس ۱۶ دسته با ۷ اولویت (سوپرمارکت میوه، محصولات کشاورزی، بهداشتی، آرایشی و…)، تصریح کرد: امکان تعیین محدوده سفارش پذیری کسب و کارها از کل استان تا سطح شهرستان، معرفی مجموعههای ارائه کننده خدمات فروشگاه ساز و سایت ساز به منظور ارائه خدمات به کسب و کارهای سنتی برای ورود به این دنیای جدید و رعایت دستورالعمل بهداشت در خرید و فروش اینترنتی در این پرتال لحاظ شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشنهادات ارائه شده توسط این اداره کل و دستگاههای اجرایی و همچنین حمایت و تاکید استاندار گیلان از این پرتال، خاطرنشان کرد: معرفی درگاه توسط سازمان صمت به اتحادیهها و اصناف و الزام کلیه دستگاههای اجرایی به منظور قراردادن لوگو درگاه در صفحه اصلی پایگاههای اطلاع رسانی، ابلاغ به اداره کل ارشاد اسلامی جهت ابلاغ به کلیه رسانههای فعال در فضای فیزیکی و مجازی به منظور انتشار کلیپها، پوستر و محتوی مرتبط با معرفی درگاه به آحاد مردم، ابلاغ به صدا و سیمای مرکز گیلان به منظور تولید محتوی و پخش مرتبط با معرفی درگاه در چند نوبت در روز و حداقل تا پایان دوران بحران کرونا، ابلاغ به فرمانداران به منظور هماهنگی با شهرداریهای سراسر استان به منظور تخصیص بیلبورد و فضای مناسب برای تبلیغ محیطی و ابلاغ به سه مرجع معرفی کننده فعالان کسب و کارهای مجازی (سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام صنفی رایانه استان و پارک علم و فناوری استان) به منظور تامین هزینههای درگاه و خصوصا تولید پوستر به منظور تبلیغات شهری از طریق کسب و کارها از جمله موارد مهمی برشمرد که میتواند این پرتال و فعالیت مرتبط با آن را به نحو مطلوب منعکس نماید.
وی گفت: پرتال کسب و کارهای آنلاین صرفا یک دایرکتوری برای دسترسی آسان مردم به سایتهای خرید و فروش آنلاین بوده که مردم میتوانند از طریق مراجعه به نشانی http://bihin.ir که هم اکنون راه اندازی و در دسترس قرار گرفته، اقدام نمایند.
به گزارش لاهیج دیلم؛ پرتال اطلاع رسانی کسب و کارهای آنلاین گیلان «بیهین» روز گذشته، ۲۵ فروردین در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا توسط استاندار گیلان رونمایی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت و اقدامات لازم جهت تهیه محتوا، ثبت و ورود لینکهای مرتبط به دیگر کسب و کارها و فروشگاههای آنلاین در حال انجام و پیگیری است