به گزارش لاهیج دیلم ، رحیم شوقی ظهر پنجشنبه در آئین رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک و واگذاری ثبت درخواست فرآیندهای گروه پروانه شهرداری رشت اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری اقدامات خوبی در حوزه زیرساختها و هوشمند سازی جهت رفاه حال رشتوندان انجام داده است.
وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهتر به مردم شهرداری به تنهایی نمیتواند متولی هوشمند سازی باشد، افزود: پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) در راستای تحقق یکی از وعدههای داده شده با حمایت شورای اسلامی شهر و همکاری دفاتر ثبت اسناد و دستگاههای مختلف در هفته رشت سال گذشته آغاز به کار کرده است.
شهردار رشت تصریح کرد: امکان ارائه خدمات شهروند سپاری از قبیل تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند، بدهی عوارض نوسازی، کسب و پیشه، شناسایی کد نوسازی و امکان ثبت درخواستهای ۱۳۷ مردمی به صورت الکترونیک در سامانه «رشت من» فراهم شده است.
شوقی، بهبود و تسریع ارائه خدمات شهرداری به شهروندان را از مزایای هوشمند سازی عنوان کرد، ادامه داد: همراهی و همدلی دستگاهها با شهرداری رشت منجر به بهتر ارائه شدن خدمات به رشتوندان میشود.
وی با تاکید بر مثبت و مؤثر بودن این پروژه در جهت حرکت به سمت سازمان هوشمند و مشارکت پذیر، بیان داشت: این طرح در راستای توسعه خدمات الکترونیک و هوشمندسازی بسیار مؤثر و گامی بلند برای توسعه شهر رشت خواهد بود.
شهردار رشت با بیان اینکه از دهم آذر روند صدور پروانههای ساختمانی بدون مراجعه مستقیم شهروندان انجام میپذیرد و مراحل سیر کار از ثبت تا تقاضا تا پاسخ دهی از طریق سامانه رشت من و به صورت سیستمی انجام خواهد گرفت، ادامه داد: کاهش زمان پاسخ دهی به رشتوندان با هوشمند سازی سامانه شهرداری رشت مهیا شده است.
- نویسنده : حمید غمخوار