به گزارش لاهیج دیلم به نقل از رشت۲۰ ، «بیمارستان پیروز یکی از بیمارستان های مجهز و مهم استان گیلان و از نوع جنرال (عمومی) به شمار می رود که دارای درمانگاه، اورژانس، CCU و ICU، آزمایشگاه، اتاق عمل، جراحی، داخلی، زنان و زایمان و بخش کودکان و مراقبت ویژه است. » «بیمارستان پیروز از بیمارستان های سطح […]
به گزارش لاهیج دیلم به نقل از رشت۲۰ ، «بیمارستان پیروز یکی از بیمارستان های مجهز و مهم استان گیلان و از نوع جنرال (عمومی) به شمار می رود که دارای درمانگاه، اورژانس، CCU و ICU، آزمایشگاه، اتاق عمل، جراحی، داخلی، زنان و زایمان و بخش کودکان و مراقبت ویژه است. »
«بیمارستان پیروز از بیمارستان های سطح سه محسوب می شود که با ساخت این بیمارستان، شهرستان لاهیجان به عنوان قطب درمانی شرق گیلان تبدیل شده است.»
رضایی خلیق مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان طی مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا در اسفندماه سال ۱۳۹۷ اظهارات فوق را ابراز داشت اما اکنون بیش از هفت ماه از افتتاح شتابزده بیمارستان پیروز شهرستان لاهیجان می گذرد و روند نارضایتی ها و نابسامانی ها در این بیمارستان سیر غیر عادی و صعودی را به خود دیده است!
بیمارستانی که به گفته مدیران شهرستان تاکنون ۶۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته که ۵۴ میلیارد تومان آن صرف احداث آن شده و با توجه به قیمت های سرسام آور کالاها و تجهیزات و تکنولوژی پزشکی فقط به اندازه ۶ میلیارد تومان امکانات نو به خود دیده است بیمارستانی که میخواست روزی قطب درمانی شرق گیلان باشد و منطبق بر شاخص های درمانی به روز و مبتنی بر کارایی نوین ادوات پزشکی و درمانی چشم ها را به سوی خود خیره گرداند، هر چند در زمان خاص خود برخی مکاتبات از سوی ارگانهایی همچون فرمانداری جهت به تعویق انداختن راه اندازی آن تا حصول شرایط بهینه و کیفیت مطلوب و اعلام کم و کاستی های موجود به استاندار وقت و ریاست سازمان علوم پزشکی استان نیز مثمر ثمر واقع نشد !
انتقال تجهیزات و دستگاههای فرسوده و نیم جان دو بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲ آبان لاهیجان از یک سو و عدم اختصاص بودجه ای مناسب برای خرید تجهیزات به روز و در شان بیمارستان از سوی دیگر می تواند دلایلی کافی برای نارضایتی شهروندان لاهیجانی از این مرکز درمانی باشد!
وجود زیرساخت های فنی و تخصصی به عنوان یکی از شاخص های توسعه بخش بهداشت و درمان یکی از عواملی است که در پیشبرد اهداف کلان بهبود رفاه اجتماعی و تامین نیازهای درمانی هرجامعه موثر و حائز اهمیت است حال آنکه بیمارستان پیروز لاهیجان از چشم انداز و افق های پیش بینی شده عقب مانده تا جایی که می خواست مرهمی برای آلام مردم باشد چه بسا بر دردهایشان افزود!
حال پس از گذشت هفت ماه از شروع به کار این بیمارستان، نقایص و کاستی های آن رنگ و بوی سوء مدیریتی نیز به خود گرفته است .همانطور که می دانیم ارتقای مدیریت بیمارستانها به افزایش رضایتمندی مردم از آنها میانجامد .سیر تحولات در نظام سلامت به عنوان چالشی همه گیر و تعهد نظام سلامت در پاسخگویی مناسب و ارائه هر چه بهتر خدمات، برخوردی هوشمندانه را الزامی میکند و این برخورد بایستی با تحلیل صحیح از موضوعات مختلف و استفاده درست از منابع با روشهای نوین مدیریتی موجبات ارتقاء و تکمیل وضع موجود و رضایت هر چه بیشتر گیرندگان خدمت را به نحو شایسته فراهم کند. حال آنکه انتظار می رود به فراخور شرایط ویژه و جایگاه خاص این بیمارستان در شرق گیلان ،ارتقاء مدیریت سازمانی و نظارت مستمر و پیگیر و حضور همه جانبه رییس بیمارستان در قامت یک مدیر نه یک پزشک و جلوگیری از دخالت غیر مسولانه برخی افراد در تمشیّت امور می تواند گام موثری در پیشبرد و تکامل فرایند مدیریتی واهداف سازمانی بیمارستان داشته و رضایتمندی شهروندان و بیماران را در پی داشته باشد