نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: استان گیلان زمانی در حوزه صنعتی اول بوده که با مطرح کردن این استان به عنوان قطب گردشگری و کشاورزی، صنعت استان ۱۲ سال محروم ماند و از بین رفت، به طوری که شهرکهای صنعتی گیلان تبدیل به قبرستان ماشینآلات شده است. به گزارش لاهیج دیلم، رسول […]
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: استان گیلان زمانی در حوزه صنعتی اول بوده که با مطرح کردن این استان به عنوان قطب گردشگری و کشاورزی، صنعت استان ۱۲ سال محروم ماند و از بین رفت، به طوری که شهرکهای صنعتی گیلان تبدیل به قبرستان ماشینآلات شده است.
به گزارش لاهیج دیلم، رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه ریزی استان گیلان ضمن قدردانی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق ۱۴۰۱ از پروژههای مهم گیلان، گفت: مردم گیلان به اندازه جذابیت خدادادی منطقه، زندگی نمیکنند و مشکلات و نواقص آن مغفول مانده است.
وی افزود: استان گیلان زمانی در حوزه صنعتی اول بوده که با مطرح کردن این استان به عنوان قطب گردشگری و کشاورزی، صنعت استان ۱۲ سال محروم ماند و از بین رفت، به طوری که شهرکهای صنعتی گیلان تبدیل به قبرستان ماشینآلات شده است. همچنین متاسفانه تجهیز اراضی هم در حوزه کشاورزی آنطور که باید انجام نشد.
فرخی گفت: فاضلاب لاهیجان و سیاهکل، جاده سراوان – سنگر، جاده بام سبز به دریا، پل میدان گیل لاهیجان، جاده بازکیاگوراب به سیاهکل و شهرک صنعتی لاهیجان از پروژههای مغفول مانده در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل است که نیازمند توجه میباشد.
حسن محمدیاری، نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به محرومیتهای استان گیلان، اظهار کرد: کنارگذر تالش با ۱۲ سال از آغاز کار و پیشرفت پنج درصدی، پل اسالم به دلیل عدم تخصیصها، سد لاستیکی تالش و ماسال، کارخانه کمپوست تالش و سد شفارود به دلیل کمبود اعتبارات و اختلاف بین کارفرما و پیمانکار همچنان ناتمام و متوقف مانده و کارگران این سد ۹ ماه حقوق دریافت نکردهاند.
در ادامه ابراهیم نجفی، نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر نیز اظهار کرد: شهر آستانه به دلیل بارگاه آقا سید جلال الدین اشرف به قم گیلان مشهور است لذا میطلبد شهر آستانه به چهار شهر مذهبی کشور ملحق شود تا اوراق و منابع مالی به آن پرداخت شود.
سیدعلی آقازاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به جغرافیای خاص گیلان، اظهار کرد: هر جای استان را بنگرید با یک نقطه استراتژیک مواجهه میشویم و نقش کوه، دشت و دریا در این استان بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به قرار گرفتن میز اوراسیا در گیلان و سهم بالای استان در ترانزیت، گفت: لازم است شبکه ریلی کشور از رشت به کاسپین متصل شود.
وی با بیان یانکه بخش عمده ای از منابع غذایی کشور در گیلان تامین میشود، افزود: علاوه بر منابع غذایی در استان، محیط زیست گیلان نیز در حال انقراض بوده و این یک فاجعه است.
احمد دنیا مالی، نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلانی نیز در این نشست با اشاره به غفلت از خزر، گفت: نظام سلطه هیچ تسلطی بر خزر ندارد و میتوان از این فرصت در جهت توسعه تجارت و ورود ارز بیشتر بهره گرفت .این محور بسیار مهم بوده در حالیکه توجه کشور تنها به محور جنوب معطوف شده است.
جبار کوچکینژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به متاثر شدن اعضای کمیسیون در بازدید از سراوان، اظهار کرد: اهمیت پسماند و فاضلاب رشت کمتر از اهواز و خوزستان نیست، در این سفر انتظار داریم مشکل پسماند و تصفیه خانه حل شود. اعضای کمیسیون قبل از حضور تصور میکردند گیلان از وضعیت خوبی برخوردار است، راه آهن یکی از پروژههایی است که انتظار داریم در بودجه ۱۴۰۱ از اعتبار ویژهای برخوردار باشد