آتش نشانان لاهیجان بیش از یکهزار عملیات اطفای حریق و امداد و نجات دادند
آتش نشانان لاهیجان بیش از یکهزار عملیات اطفای حریق و امداد و نجات دادند

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان گفت: از مهر ماه سال گذشته تا مهر ماه امسال یک هزار و ۳۶عملیات توسط نیروهای این سازمان در شهرستان لاهیجان انجام شده که ۵۰۴مورد آن امداد و نجات و ۵۳۲مورد آن اطفای حریق بوده است. به گزارش لاهیج دیلم ،حمیدخیراندیش روز دوشنبه در مصاحبه ای اظهار داشت […]

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان گفت: از مهر ماه سال گذشته تا مهر ماه امسال یک هزار و ۳۶عملیات توسط نیروهای این سازمان در شهرستان لاهیجان انجام شده که ۵۰۴مورد آن امداد و نجات و ۵۳۲مورد آن اطفای حریق بوده است.

به گزارش لاهیج دیلم ،حمیدخیراندیش روز دوشنبه در مصاحبه ای اظهار داشت : عملیات خاموش کردن آتش سوزی واحدهای مسکونی در این مدت ۱۰۹ مورد ، واحدهای تجاری ۵۲ مورد، اماکن صنعتی و تولیدی دو عملیات ، پوشش گیاهی و جنگلی ۲۱۶  عملیات  ، خاموش کردن حریق وسایل نقلیه ۴۷فقره ،عملیات امداد و نجات در بخش حادثه تصادف وسایل نقلیه نیز ۴۲مورد، امداد حادثه سقوط از ارتفاع دو عملیات ،  رفع آبگرفتگی ۳۹مورد و سایر عملیات امداد و نجات ۳۸۹مورد توسط آتش نشانان این سازمان  انجام شده است .

وی خاطرنشان کرد: این سازمان طی یک سال اخیر ۲۱ اکیپ عملیاتی برای کمکی به آتش نشانی های شهرها و مناطق همجوار، ۱۵۴مورد گروه احتیاط  و ۲۸۴ اکیپ کارشناسی حریق  نیز در این مدت اعزام  کرده است.

وی  فراخوان نیروهای عملیاتی در این مدت برای  آیین های مختلف ۲۸مورد و برگزاری کشیک و نوبت کاری فوق العاده نیروها بیش از ۸۸۵ مورد  ذکر کرد .

خیراندیش  با اشاره به سختی عملیات در سطح شهرستان با توجه به کمبود امکانات  و تجهیزات اظهارداشت: علاوه بر شهر لاهیجان ۱۴۲روستای شهرستان لاهیجان نیز تحت پوشش آتش نشانی شهر لاهیجان قرار دارند.

وی یادآورشد: کلیه نیروهای عملیاتی مجموعه آتش نشانی لاهیجان در طول یک سال اخیر در آماده باش بسر می برند و بیش از پنج هزار و ۷۰۰ساعت علاوه بر انجام خدمت موظفی، فراخوان نیز انجام در این مدت شده است.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات در شهرستان لاهیجان ، یادآورشد: یک دستگاه خودرو با کاربری آتش نشانی و با ظرفیت آب هفت هزار لیتر نیز خریداری شده است که بزودی به ناوگان خودرویی این آتش نشانی اضافه می شود.

ریس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان  تصریح کرد: تشک نجات پنج در هفت برای نجات از ساختمان شش طبقه نیز خریداری شده است .

وی خرید سیستم ضبط مکالمات ، تجهیز و بازسازی ایستگاه مرکز، خرید ست دستگاه تنفسی ،خرید ۶۰۰فوم شیمیایی و یکصد عدد خاموش کننده دستی ، چهار دستگاه اره موتوری بنزینی و برقی را از جمله اقدامات سازمان آتش نشانی لاهیجان برای تجهیز بیشتر این سازمان درسال جاری ذکر کرد.

مراسم تجلیل از آتش نشانان و نواختن زنگ آتش نشانی  روزگذشته به مناسبت روز آتش نشان در لاهیجان انجام شد و با حضور فرماندار و شهردارلاهیجان از آتش نشانان این شهر تجلیل بعمل آمد.

همچنین به مناسبت هفتم مهر روز آتش نشانی، گلزار شهدای شهرستان لاهیجان با حضورفرماندار، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، رییس و مسئولان آتش نشانان و مدیران شهرداری لاهیجان  روز گذشته گلباران شد.

در بین آتش نشانی های شهرداری های گیلان ، آتش نشانی لاهیجان ، رشت و بندرانزلی از جمله  تشکیلات آتش نشانی در استان گیلان محسوب می شوند که به سازمان ارتقاء یافته اند