آزاد‌سازی بیش از ۳ هزار متر از اراضی ملی سیاهکل
آزاد‌سازی بیش از ۳ هزار متر از اراضی ملی سیاهکل

فرمانده انتظامی گیلان گفت: بیش از ۳ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان سیاهکل رفع تصرف شد. به گزارش لاهیج دیلم ، فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی […]

فرمانده انتظامی گیلان گفت: بیش از ۳ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان سیاهکل رفع تصرف شد.

به گزارش لاهیج دیلم ، فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی در ادامه به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان سیاهکل و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه اشاره کرد و افزود: ماموران پلیس آگاهی به همراه نمایندگان مرجع قضائی و اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند. در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، افرادی ۳ هزار و ۲۷۶ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک، سیم‌خاردار و فنس محصور کرده‌اند.

سردار “عزیزاله ملکی” از معرفی متهمان ۳۸ و ۴۵ و ۵۶ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان کرد: بنا بر نظر کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی ۵۸ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال است. با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است