آمار چشمگیر کشف ادوات صید و شکار غیرمجاز در گیلان
آمار چشمگیر کشف ادوات صید و شکار غیرمجاز در گیلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد یک هزار و ۹۸۵ عدد انواع ادوات صید و شکار غیرمجاز کشف شده است. به گزارش لاهیج دیلم ،قربانعلی محمدپور گفت: استان گیلان دارای ۱۷ پاسگاه دائمی و دو پاسگاه فصلی است که وظیفه حفظ و حراست از عرصه‌های بکر و کم‌ نظیر در مناطق تحت […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد یک هزار و ۹۸۵ عدد انواع ادوات صید و شکار غیرمجاز کشف شده است.

به گزارش لاهیج دیلم ،قربانعلی محمدپور گفت: استان گیلان دارای ۱۷ پاسگاه دائمی و دو پاسگاه فصلی است که وظیفه حفظ و حراست از عرصه‌های بکر و کم‌ نظیر در مناطق تحت مدیریت را بر عهده دارند.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد یک هزار و ۹۸۵ عدد انواع ادوات صید و شکار غیرمجاز کشف شده است.

محمدپور از ۵۴ مورد تخریب و تصرف در سالجاری خبر داد و گفت: همچنین از ۷۶ مورد ایجاد آلودگی زیست محیطی در استان  جلوگیری شده و   ۶۲ مورد اخطاریه زیست محیطی از سوی اداره کل محیط زیست برای متخلفین صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در مجموع امسال ۱۷۸ تن متخلف به مراجع قضائی توسط پرسنل یگان حفاظت استان معرفی شده اند.

وی جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز و پیشگیری از تغییر کاربری مناطق تحت مدیریت و همچنین مقابله با تصرفات احتمالی در مناطق تحت مدیریت توسط افراد سودجو و فرصت طلب را با همکاری بهینه محیط‌بانان پاسگاههای حفاظتی از جمله اولویت های کاری این اداره کل دانست و گفت: تلاش مضاعف برای ارتقاء عملکرد و افزایش آمار کشفیات اسلحه‌های قاچاق و غیرمجاز در نیمه دوم سالجاری نیز به جد در دستور کار قرار گرفته است.