اتصال ۳۸ روستای گیلان به شبکه ملی اطلاعات
اتصال ۳۸ روستای گیلان به شبکه ملی اطلاعات

۳۸ روستای گیلان با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان امروز در مراسمی که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، به شبکه ملی اطلاعات پیوست. به گزارش لاهیج دیلم ،فرزاد توکلی در حاشیه مراسم رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات […]

۳۸ روستای گیلان با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان امروز در مراسمی که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، به شبکه ملی اطلاعات پیوست.

به گزارش لاهیج دیلم ،فرزاد توکلی در حاشیه مراسم رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با افتتاح شش سایت دکل ایرانسل در گیلان ۳۸ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان افزود: برای پیوستن این روستاها به شبکه ملی اطلاعات چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: با افتتاح این پروژه بیش از ۳۳۶۱ خانوار روستایی استان از خدمات اینترنت پرسرعت ایرانسل برخوردار می‌شوند.

توکلی با اشاره به آخرین آمار از مشترکان اینترنت در گیلان، گفت: در گیلان دو میلیون و ۹۷ هزار و ۴۶۹ مشترک پهن باند سیار داریم. ضریب نفوذ اینترنت همراه در استان ۸۷.۸۱ درصد است که گیلان رتبه ۱۲ ضریب نفوذ تلفن همراه را دارد.

وی با بیان اینکه ۵۷۵ هزار و ۸۹۲ مشترک پهن باند ثابت در گیلان داریم، تصریح کرد: ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت ثابت ۵.۱۲ درصد است و گیلان رتبه هفتم ضریب نفوذ اینترنت ثابت را دارد.

توکلی یادآور شد: در استان ۲۰۵۹ روستا داشتیم که پیش از این ۱۵۵۵ روستای بالای ۲۰ هزار خانوار تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته‌اند، امروز هم ۳۸ روستا در مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات برگزار شد به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش لاهیج دیلم، در مجموع ۱۰۳۴ روستای کشور با سرمایه‌گذاری ۳۰۴ میلیارد و۱۵۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند که استان‌های کردستان، سیستان بلوچستان، خراسان رضوی در صدر جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده‌اند