اختصاصی لاهیج دیلم ؛ برای رسول فرخی میکال | گذرت بر سر دو راه افتاد / روز تشویش و اشتباه افتاد | جناب نماینده شما در انتصابات ، تعامل می کنید یا دخالت!؟
اختصاصی لاهیج دیلم ؛ برای رسول فرخی میکال | گذرت بر سر دو راه افتاد / روز تشویش و اشتباه افتاد | جناب نماینده شما در انتصابات ، تعامل می کنید یا دخالت!؟

لاهیج دیلم | کمتر کسی است که این روز ها دلش بخواهد از همین ابتدای آغاز به کار و فعالیت مجلس دوره ی یازدهم ، فضا را به سمت و سوی انتقاد از عملکرد نمایندگان بکشاند . اما لااقل لاهیجان و سیاهکل ، وضعیتش همیشه با دیگر شهرستان های مجاور خود تفاوت داشته . اینجا که […]

لاهیج دیلم | کمتر کسی است که این روز ها دلش بخواهد از همین ابتدای آغاز به کار و فعالیت مجلس دوره ی یازدهم ، فضا را به سمت و سوی انتقاد از عملکرد نمایندگان بکشاند .

اما لااقل لاهیجان و سیاهکل ، وضعیتش همیشه با دیگر شهرستان های مجاور خود تفاوت داشته .

اینجا که خدا هم خدایی کرده و در فقدان رقیب اصلی و عملکرد ضعیف نماینده ی وقت ، درهای رحمت الهی به روی کاندیدای همیشگی بخش دیلمان شهرستان سیاهکل گشوده شد ، شاید این مهم ، وظیفه ی اخلاقی همه ی آمران به معروف و ناهیان از منکر باشد که نماینده ی تازه وارد خود را در مسیر درست هدایت نموده و حمایت نمایند .

بهر صورت ، آنچه از قرائن و شواهد بر می آید ، عدم تسلط کافی و آشنایی با قوانین مربوط به جایگاه نمایندگی مجلس در خانه ی ملت توسط شخصی است که بنای شعار ساختار انتخاباتی و عملکردی اش را بر مبنای قانون و اخلاق معرفی نمود .

اما در عین حال ، در تریبون هایی رسمی و غیر رسمی اش اظهار نظرهایی صورت میگیرد که نشان داده گوینده در مقام یک تقنین گر قانون! نسبت به بسیاری از مسائل روز ، کم اطلاع ، بی اطلاع یا نا آشناست .

اگر چه ظنِّ بسیاری از همان شناخت اولیه حکایت از این داشته که حضور مداوم فردی در یک مقام ! (معاونت بازرسی استانداری) و عدم ارتقا یا تنزل جایگاه شغلی ، علی رغم تغییر دولت های مختلف در طی سال های متمادی ! هرگز نمی توانست معنایی بجز خنثی بودن و عدم پویایی  فرخی  در شغل حرفه ای خودش داشته باشد و بر این اساس هم کسی او را منجی لاهیجان و سیاهکل در جایگاه نمایندگی مجلس  نمیدانست  اما انتظاراتی که بواسطه ی رفتار و عملکرد نماینده ی پیشین این دو شهرستان بنا به شرایط روز منطقه ای ، سیاسی ، جغرافیایی و اقتصادی به دو برابر و یا حتی چند برابر افزایش یافت ، سطح توقعات جامعه از نماینده ی فعلی مجلس را بالا تر برده بود .

صرف نظر از اینکه بازده توان صاحب کرسی سبز بهارستان چه میزان باشد !؟

حالا اگر صرفا به یکی از سلسله اظهارات عجیب و غریب فرخی میکال اشاره نموده و به بررسی آن بپردازیم ،ادعاهایی است که در نشست خبری دیروز این نماینده مجلس با تنی چند از اصحاب رسانه ی شهرستان سیاهکل مطرح گردید .

به عنوان مثال : فرخی میکال در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم تعیین و تکلیف جایگاه بخشدار مرکزی سیاهکل گفت :

” بحث بعدی در خصوص بخشدار مرکزی است.
وظیفه نماینده نصب مدیران نیست من وظیفه ام تعامل است ؛ همین تعامل را انجام دادم و فرد مورد نظرم را معرفی کردم، استانداری نپذیرفت. ”

این تناقض گویی و از طرفی اظهار علنی دخالت در نصب مدیران دولتی و معرفی گزینه برای این مناصب ! توسط او ، مسئله ای نیست که به مرور زمان قابل حل یا هضم باشد !

فرخی میکال در قسمت دیگری از سخنانش در خصوص انتقاد امام جمعه از او با بیان اینکه ” امام جمعه ی محترم سیاهکل ، اطلاعات کافی به موضوع نداشته ، حجت الاسلام محمد علی کریمی را به تحقیق و تفحص مجدد در اخبار روز شهرستان حواله داد .

اینکه حواله ی او با چه هدیه ای در نماز جمعه این هفته شهرستان سیاهکل پاسخ داده شود ، هنوز نمی دانیم!

ماجرا جالبتر می شود وقتی امام جمعه از تریبون نماز جمعه می گوید : ” نماینده نباید در انتصابات دخالت کند ”
و فرخی در نشست خبری اش پاسخ می دهد که :
” من وظیفه ام تعامل است . گزینه ام را پیشنهاد دادم ، استان قبول نکرد ” !!!!

و اما نکته ی جالب تری که این روزها نقل محافل و مجالس و گعده های صمیمانه ی سیاهکلی هاست انتصاباتی است که هر کدام شان باید به تایید نماینده ی مجلس رسیده باشد.

به عنوان مثال : انتصاب اخیر رییس کمیته ی امداد شهرستان سیاهکل ، که برادر یوسف قاسمی نماینده اسبق مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی است . همان قاسمی که آخرین میتینگ انتخاباتی فرخی را در کنار او حاضر شده بود . البته او همان چهره ای بود که در سال ۹۴ نیز سخنران آخرین میتینگ انتخاباتی نیکفر بود .

سیاهکلی ها می گویند ، نیکفر داماد قاسمی را رییس شبکه بهداشت سیاهکل کرد و فرخی برادر او را رییس کمیته ی امداد ! .

فرخی میکال ، در جایی دیگر به عملکرد شهرداری سیاهکل اشاره کرده و ادعا داشته که : همان زمانیکه در معاونت بازرسی استانداری بودم به شهردار سیاهکل گفتم که با این حجم از تخلفات در شهرداری و با توجه به چهره علمی شما ، بهتر است نمانید ، استعفا دهید !

این در حالیست که نیک بین شهردار سیاهکل در نشست خبری هفته ی گذشته ی خود با اصحاب رسانه گفته بود : در تمامی شکایت های صورت گرفته از سوی اعضاء شورای مخالف او به عالی ترین مرجع رسیدگی به تخلفات اداری (وزارت کشور ) حکم تبرئه ام صادر گردید .

آیا با این وجود می توان ادعا کرد که فرخی ! حتی در جایگاه شغلی خودش با توجه به سالها فعالیت و کسب تجربه ، اشراف کاملی بر همان قسمت استانداری که خودش فعالیت نموده نیز نداشته است؟!

سخنان فرخی میکال در مورد تخلفات ، یعنی مرجع رسیدگی به تخلفات (وزارت کشور) را نیز به رسمیت نمیشناسد؟

و شهردار سیاهکل برای تایید احکام برائت از اتهاماتی که به او وارد شد باید در کدام دادگاهی حاضر شود که مورد تایید فرخی است!؟

به فرض صحت ادعای فرخی میکال ، علت مخالفت علنی او با شهردار سیاهکل در این شرایط چیست!؟

آیا فرخی هم میل دارد راه تا پایان رفته ی نیکفر را طی کرده و خودش را در تقابل با شهردار سیاهکل قرار دهد !؟

فرخی از کجا خط میگیرد!؟ و اعضاء شورایی که بااین مواضع او ، به سمت فرخی سوق داده شدند ، در تیم کدام کاندیدا بودند!؟

آیا سخنان فرخی در مورد شهرداری و رضایت یا عدم رضایت نیروهای تحت امر شهردار ، دخالت در امور شهرداری نیست؟

آیا نماینده وظیفه نظارتی را با دخالتی!؟ اشتباه گرفته!؟!؟

با این شرایط ، رسول فرخی میکال هنوز تا در لول یک نماینده ی مجلس قرار گرفتن با بینش حداکثری و جامع الشرائط نسبت به وضعیت حوزه ی انتخابیه اش بسیار فاصله دارد و همین موجب لغزش گاه و بیگاهش از جاده ی نامسطحی شده که همیشه به رهگذرانش هشدار داده می شود ” با احتیاط برانید ” !

و اما نکته ی پایانی ؛

عجیب ترین قسمت برنامه ی نشست خبری دیروز فرخی میکال ، حضور حسینی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاهکل به عنوان مجری این مراسم بود که شان والای ریاست نهاد متولی فرهنگ و هنر در یک شهرستان را به مجریگری محفل نماینده مجلس ! پایین کشاند .

گفتنی است:

رسانه ی خبری تحلیلی لاهیج دیلم به زودی و در مطلبی جداگانه لیست انتصابات مدیران ادارات دولتی در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل را بهمراه جزئیات سلسله روابطی که بر ضوابط ترجیح داده شد به جهت تنویر افکار عمومی مورد انتشار قرار خواهد داد .