استاندار گیلان: حفاظت از محیط زیست از اولویتهای استان است
استاندار گیلان: حفاظت از محیط زیست از اولویتهای استان است

استاندار گیلان عدم مدیریت صحیح پسماند و فاضلاب را از مشکلات محیط زیست استان عنوان و خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط‌زیست جزو اولویت های استان است. به گزارش لاهیج دیلم ،ارسلان زارع پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی نقره ده آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه امروز در مجموع حدود ۳۱ […]

استاندار گیلان عدم مدیریت صحیح پسماند و فاضلاب را از مشکلات محیط زیست استان عنوان و خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط‌زیست جزو اولویت های استان است.

به گزارش لاهیج دیلم ،ارسلان زارع پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی نقره ده آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه امروز در مجموع حدود ۳۱ میلیارد تومان پروژه های عمرانی و اقتصادی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید، افزود: در این راستا پروژه هایی با رویکرد زیست محیطی متناسب با صنعت تعریف شده است.

وی  همچنین از بهره‌برداری شش پروژه زیست محیطی مرتبط با صنعت در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی نقره ده آستانه‌اشرفیه نیز با رویکرد حفاظت محیط زیست بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی نقره ده شهرستان آستانه‌اشرفیه که با ظرفیت ۱۶۰ مترمکعب در شبانه روز و با روش تلفیقی بی هوازی و هوازی (هوادهی گسترده) ، ۲۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود : در ایام دهه فجر امسال ۱۰۷ پروژه عمرانی، اقتصادی و عام المنفعه در آستانه اشرفیه با اعتباری حدود یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده که به صورت مستقیم برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

همچنین در جریان سفر امروز  استاندار گیلان به آستانه اشرفیه،  چهار واحد تولید مرغ گوشتی به صورت همزمان در روستای دهنه سر افتتاح شد .

زارع در  آیین بهره برداری از مرغداری ۳۰ هزار قطعه ای مرغ مادر گوشتی نیکنام دهنه سر بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه، تحقق اقتصاد مقاومتی را در رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه موثر عنوان و خاطرنشان کرد :یکی از مولفه های این دستاورد بزرگ که در سایه حمایت ها و  رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری ، تلاش مسئولان دولت، رییس جمهور و همراهی قوه قضائیه ، مجلس شورای اسلامی و نیروهای مسلح شکل گرفته توجه به رونق اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه بایستی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با بهره گیری و حفظ سرمایه های اجتماعی ، افزایش مشارکت بخش خصوصی و شرکت های تعاونی در جهت کاهش نرخ بیکاری به عنوان یکی از چالش های مورد نظر جامعه قدم برداریم افزود: در سایه همین اقدامات و اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش می شود تا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه ، نرخ بیکاری در گیلان و دیگر استان های کشور به ۸ درصد برسد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان  با اشاره به افتتاح پروژه های دهه مبارک فجر در این استان گفت: امیدواریم با همه سختی ها و دشواری هایی که ملت ، دولت و ارکان نظام  به جهت  تحریم های ظالمانه ، غیر اخلاقی و غیر قانونی استکبار به ویژه در سال جاری با آن روبرو هستند شاهد توسعه هرچه بیشتر ایران اسلامی باشیم.

مرغداری سی و سه هزار قطعه ای مرغ مادر گوشتی نیکنام دهنه سر سفید بخش بندر کیاشهر از توابع شهرستان استانه اشرفیه افتتاح و به بهره برداری رسید.

برای راه اندازی این مرغداری با زیربنای ۷ هزار و ۳۰۰ مترمربع ۲۰۰ میلیارد ریال از طریق بخش خصوصی و ۲۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال نیز از طریق تسهیلات بانکی هزینه شده است.

افتتاح و بهره برداری از این طرح تولیدی برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

در دهه  فجر امسال با تلاش تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی استان گیلان، ۹۵۵ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

از این مبلغ یک هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان پروژه مربوط به بخش خصوصی بوده و این پروژه ها در حوزه های صنعتی، گردشگری ، کشاورزی و فناوری اطلاعات است.

گیلان با بهره مندی از طبیعت جنگل های هیرکانی ، دریای کاسپین ، رودخانه های متعدد، کوه و جلگه و تالاب  از استانهای پر اهمیت به لحاظ زیست محیطی است