استاندار گیلان: کارگروه ساماندهی واگذاری پروژه های دولت در گیلان فعال می شود
استاندار گیلان: کارگروه ساماندهی واگذاری پروژه های دولت در گیلان فعال می شود

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اجرایی شدن تبصره ۱۹ ماده ۲۷ قانون بودجه سال ۹۸ مبنی بر واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی، عنوان کرد: به زودی کارگروه ساماندهی واگذاری پروژه های تبصره ۱۹ را فعال می کنیم. به گزارش لاهیج دیلم، ارسلان زارع در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان، فضای اقتصادی استان را فضایی آرام دانست […]

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اجرایی شدن تبصره ۱۹ ماده ۲۷ قانون بودجه سال ۹۸ مبنی بر واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی، عنوان کرد: به زودی کارگروه ساماندهی واگذاری پروژه های تبصره ۱۹ را فعال می کنیم.

به گزارش لاهیج دیلم، ارسلان زارع در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان، فضای اقتصادی استان را فضایی آرام دانست و اظهار کرد: براساس آمارها و برآوردها طی نیمه نخست امسال شاهد رشد اقتصادی هستیم و روند کاهشی نرخ ارزش از ابتدای سال تاکنون ادامه داشته است.

وی با مثبت ارزیابی کردن مولفه های توسعه اقتصادی استان، افزود: علیرغم تصور دشمنان نظام مبنی بر اینکه تشدید تحریم ها و جنگ اقتصادی می تواند اقتصاد ایران را در سال ۹۸ متلاطم کند، مولفه های اقتصادی نشان دهنده آرامش است.

استاندار گیلان سیاست های اقتصاد مقاومتی را مهمترین برنامه مدون و راهبردی اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری جزو سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است که در استان ها دنبال می شود لذا ۱۹ پروژه اقتصاد مقاومتی با ۵۳ زیرپروژه برای گیلان تعریف کردیم که بخش عمده آنان در حوزه کشاورزی و فناوری های دانش بنیان است.

زارع، رویکرد توسعه گیلان را سبز – آبی دانست که مصوب شورای برنامه ریزی و سند آمایش استان است و یادآور شد: مبنای توسعه سبز – آبی صنایع پاک همچون کشاورزی، گردشگری و دانش بنیان است و لذا کشاورزی و گردشگری و فناوری های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی به صورت ویژه دیده شده است.

وی رونق اقتصادی و افزایش توسعه و اشتغال را منوط به توسعه سبز – آبی دانست و خاطرنشان کرد: ۲۸ درصد اشتغال گیلان متعلق به بخش کشاورزی است، اما سهم گیلان در تولید ناخالص داخلی کمتر از ۲۸ درصد است و لذا باید بهره وری فعالان بخش کشاورزی را ارتقا دهیم و از ابزارهای دانش بنیان استفاده کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم افزایش راندمان آب با استفاده از شیوه آبیاری نوین تحت فشار، عنوان کرد: کشاورزی علمی و دانش بنیان علاوه بر پایداری و افزایش اشتغال سهم ما را در تولید ناخالص داخلی افزایش می دهد و سطح رفاه و درآمد کشاورزان را بالا می برد.

وی اقتصاد مقاومتی را نیازمند روحیه جهادی و تفکر انقلابی با تاکید بر درون زایی و برون گرایی دانست و گفت: گیلان ظرفیت های بالایی در صادرات دارد لذا یکی از رویکردهای توسعه استان را تقویت صادرات غیر نفتی با تاکید بر صنایع پاک قرار دادیم.

زارع، اوراسیا را یک ظرفیت ارزشمند برای گیلان در بخش کشاورزی، گردشگری و آبزی پروری دانست و اضافه کرد: استقرار دبیرخانه اوراسیا در رشت فرصت خوبی برای گیلان محسوب می شود تا از معافیت تعرفه ها استفاده کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم اجرایی شدن تبصره ۱۹ ماده ۲۷ قانون بودجه سال ۹۸ مبنی بر واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی، عنوان کرد: به زودی کارگروه ساماندهی واگذاری پروژه های تبصره ۱۹ را فعال می کنیم. در شرایط اقتصادی و درآمدی فعلی دولت ناگزیر به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هستیم. البته هیچ کشور توسعه یافته ای با تصدی گری دولت به توسعه اقتصادی نرسیده است.

وی از اولویت واگذاری ۲۳ پروژه توسط ۶ دستگاه اجرایی خبر داد و گفت: طرح جامع ۳۰ هکتاری پارک علم و فناوری گیلان باید به زودی اجرایی شود، زیرا شرکت های دانش بنیان می توانند موجب بهبود فضای کسب و کار برای جوانان نخبه و تحصیلکرده شوند