افتتاح ۱۰۴۴ پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان در هفته دولت
افتتاح ۱۰۴۴ پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان در هفته دولت

استاندار گیلان، از افتتاح ۱۰۴۴ پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۳۸۷ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری خبر داد و اضافه کرد: شاهد رشد ۵۵ درصدی افتتاح پروژه ها هستیم. به گزارش لاهیج دیلم ،ارسلان زارع در شورای اداری استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره […]

استاندار گیلان، از افتتاح ۱۰۴۴ پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۳۸۷ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری خبر داد و اضافه کرد: شاهد رشد ۵۵ درصدی افتتاح پروژه ها هستیم.

به گزارش لاهیج دیلم ،ارسلان زارع در شورای اداری استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و به ویژه شهدای دولت، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر دو اسوه خدمت خالصانه و صادقانه به مردم بودند.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه اول ماه محرم، افزود: محرم ماه پیروزی عزت بر ذلت و یادآور نهضتی بزرگ است که در تاریخ بشریت ماندگار شده و امروز آرمان های والای نهضت حسینی هچون آزادی و آزادگی و دین داری جلوه جهانی دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ارادت و عشق به ائمه اطهار(ع) ب ویژه امام حسین و یاران باوفا و فداکار ایشان در سرزمین کربلا تنها یک واقعه تاریخی و محدود به یک زمان خاص نیست، تصریح کرد: عاشورا بزرگترین تراژدی تاریخ است و همه ساله برای آن سوگواری برگزار می کنیم، اما امسال به واسطه شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا که طی شش ماه گذشته بر کشور و جهان حاکم شده، شکل ظاهری برگزاری مراسم و عزاداری ها نسبت به گذشته تغییر می کند، اما ماهیت آن تغییر نخواهد کرد.

زارع، با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در کلیه مراسم و مناسبت ها و آیین های عزاداری، یادآور شد: عزاداری سید و سالار شهیدان هیچ منافاتی با سلامت مردم ندارد لذا اجرای درست، اصولی، دقیق و صحیح شیوه نامه های ستاد ملی و استانی کرونا را با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی سرلوحه قرار خواهیم داد و محرم امسال را با جلوه ای زیبا ماندگار خواهیم کرد. از رسانه ها نیز می خواهیم به ارائه محتواها با سبک و سیاق متفاوت از سال های گذشته بپردازند تا به الگو برای دیگر مردمان کشورهای اسلامی و حتی سایر ادیان و مذاهب تبدیل شویم، زیرا ارادتمندان امام حسین(ع) تنها شیعیان و مسلمانان نیستند و همه ملت های آزادی خواه از آزادگی و جوانمردی اباعبدالله الحسین(ع) الهام می گیرند.

وی ضمن قدردانی از همکاری همه اقشار مردم با مسئولان در مدیریت کرونا، عنوان کرد: هفته های نخستین شیوع این بیماری را علیرغم همه مشکلات و کمبودها پشت سر گذاشتیم و استمرار این شرایط پایدار همراهی بیش از پیش مردم را می طلبد؛ البته شاهد کاهش استفاده از ماسک در بین مردم گیلان نسبت به میانگین کشور هستیم که باید نسبت به این موضوع نیز اهتمام داشته باشند.

استاندار گیلان، با اشاره به تقارن هفته دولت امسال با دهه محرم و شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه ها ضمن گرامیداشت هفته دولت، نسبت به برگزاری افتتاحیه ها و مراسم و آیین ها در مرکز استان و شهرستانها اصول بهداشتی را مد نظر قرار دهند و از برگزاری اجتماعات پرهیز کنند؛ البته ارائه گزارش پروژه ها از طریق فضای مجازی و رسانه ای حتما دنبال شود.

وی هفته دولت را فرصت مغتنمی برای آگاه سازی مردم نسبت به خدمات دولت در بخش های مختلف توسعه و آبادانی و افزایش تولیدات کشاورزی و صنعتی در راستای شعار سال ۹۹ دانست و گفت: با تلاش مدیران دستگاه ها در سال جاری شاهد رونمایی از دستاودهای خوبی در بخش خصوصی هستیم.

زارع، از افتتاح ۱۰۴۴ پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۳۸۷ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری خبر داد و اضافه کرد: شاهد رشد ۵۵ درصدی افتتاح پروژه ها هستیم. از مجموع اعتبارات مذکور ۱۴۷۰ میلیارد تومان مربوط ب بخش خصوصی در بخش های صنعت، معدن و تجات، گردشگری، شیلات و منطقه آزاد است.

نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه تشریح دستاوردهای دولت موجب افزایش امید در مردم و ایجاد دلگرمی برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی می شود، تصریح کرد: یکی از پیام های تشریح دستاورهای دولت کاهش آثار زیانبار تحریم های استکبار است و در نهایت موجب یاس و ناامیدی دشمنان می شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های داخلی استان در عرصه اقتصادی، متذکر شد: کارگروه رفع موانع تولید گیلان از بابت شاخص اجرای مصوبات این کارگروه رتبه سوم را در کشور دارد و بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه رونق تولید اختصاص یافته است.

زارع، خواستار اهتمام دستگاه ها در شناسایی، مستندسازی و ثبت اموال غیر منقول دولت و مولدسازی در سامانه سادا شد و اظهار کرد: در حال حاضر ۷۱ درصد کار انجام شده و از فرمانداران می خواهیم نسبت به شناسایی اموال غیر منقول مازاد دولت اهتمام داشته باشند. همچنین به منظور تسریع در جانمایی و بارگذاری در سامانه از ظرفیت نقشه برداران درون سازمانی استفاده شود.

وی از ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های استان دذر نیمه نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: به زودی تیم بازرسی استانداری در ادارات و سازمان ها مستقر خواهد شد و در صورت اثبات مصادیق تخلف و سهل انگاری با مدیران و کارکنان برخورد قانونی شده و از عملکردهای مطلوب و شایسته قدردانی می شود.

استاندار گیلان، اجرای طرح کاداستر را بسیار مفید و موثر دانست و تاکید کرد: ین طرح از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری می کند، اما به واسطه عدم تخصیص اعتبار لازم، کاداستر ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان باقی مانده و همکاری با سازمان جنگل ها را در دستور کار داریم