افزایش ۳ درصدی مصرف گاز طبیعی در گیلان
افزایش ۳ درصدی مصرف گاز طبیعی در گیلان

مشترکان گیلانی پارسال حدود ۷ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند. به گزارش لاهیج دیلم ،سرپرست شرکت گاز گیلان گفت: مشترکان گیلانی در سال ۱۴۰۰، حدود ۷ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند که در مقایسه با سال ۹۹ حدود ۳ درصد افزایش یافته که علت اصلی آن افزایش تحویل گاز به نیروگاه‌های تولید برق استان است. […]

مشترکان گیلانی پارسال حدود ۷ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند.

به گزارش لاهیج دیلم ،سرپرست شرکت گاز گیلان گفت: مشترکان گیلانی در سال ۱۴۰۰، حدود ۷ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند که در مقایسه با سال ۹۹ حدود ۳ درصد افزایش یافته که علت اصلی آن افزایش تحویل گاز به نیروگاه‌های تولید برق استان است.

به گفته عیسی جمال نیکویی، پارسال در بخش نیروگاهی گیلان، ۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که در مقایسه با سال قبل‌تر ۹ درصد افزایش یافته است.

بیش از ۴۰ هزار مشترک جدید جذب شد و همچنین مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی در سال گذشته با ۳ درصد کاهش، به ۲ میلیارد و ۶۰۲ میلیون مترمکعب رسید که نشان دهنده صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز در این بخش است.

۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های صنعتی و کشاورزی استان مصرف شد که مشترکان بخش حمل و نقل و تجاری به ترتیب ۳۵۹ میلیون مترمکعب و ۲۵۴ میلیون مترمکعب گاز در این مدت مصرف کردند.

با برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال هم تلاش می‌کنیم گاز طبیعی به حوزه‌های مختلف مصرف در گیلان به صورت مستمر و پایدار تحویل داده شود