امام‌ جمعه رشت: دولت سیزدهم با همسایگان تعاملات سازنده و خوبی برقرار کرده است
امام‌ جمعه رشت: دولت سیزدهم با همسایگان تعاملات سازنده و خوبی برقرار کرده است

امام جمعه رشت سخنان رئیس جمهور خطاب به مقامات افغانستان برای رعایت حقابه ایران را قدرتمندانه خواند و گفت: دولت سیزدهم در عین دفاع از حقوق مردم ایران با همسایگان تعامل سازنده‌ای برقرار کرده است. به گزارش لاهیج دیلم ، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت همچنین با اشاره […]

امام جمعه رشت سخنان رئیس جمهور خطاب به مقامات افغانستان برای رعایت حقابه ایران را قدرتمندانه خواند و گفت: دولت سیزدهم در عین دفاع از حقوق مردم ایران با همسایگان تعامل سازنده‌ای برقرار کرده است.

به گزارش لاهیج دیلم ، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت همچنین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ماه با سفرا و کارگردانان دیپلماسی افزود: عزت، حکمت و مصلحت سه واژه ای است که مدیران باید در راستای اداره سیاسی، فرهنگی و اقتصادی رعایت کنند.

وی عزت را به معنای چشم ندوختن به حرف ها و تصمیم های مقام های کشورهای دیگر، دوری جستن از اعتماد در روابط دیپلماسی همراه با تکیه بر اصول ارزش ها دانست و گفت: بعضی از دولت های بعد انقلاب با این سخنان و مباحث منفعلانه برخورد می کردند که نتیجه آن بی احترامی آنان در رفتار با مقامات بود.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن ولادت با سعادت امام رضا(ع) اجبار در سفر این امام همام به ایران را همراه با دستاوردهایی برای مردم ایران عنوان و تصریح کرد: معرفت عمیق و آگاه شدن مردم ایران و ایجاد شبکه ای به نام وکالت و ارتقای جهان‌بینی مردم ایران از دستاوردهای سفر امام رضا(ع) به ایران است.

وی گفت: مردم ایران بعد از انقلاب صدها برابر آگاه‌تر از قبل از انقلاب شدند و در تصمیم گیری ها عاقل هستند و رویش های جدید در انقلاب نشانه فهم عمیق آنهاست.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: اگر مردم ایران انقلاب کردند و زیر بار هیچ ظلمی نرفته و نمی روند از آن‌روست که امام رضا (ع) بذر معرفت و آگاهی را در زمان نسل های گذشته مان پاشید و در طول سالها پرورش یافت.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با اشاره به اینکه دشمن امروز به جنگ نرم روی آورده است، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی امروز به داشتن موشک‌های دوربرد نقطه زن و سلاح‌های پیشرفته مجهز است و به همین دلیل دشمن را در جنگ سخت وادار به عقب نشینی کرده است.

امام جمعه رشت گفت: دشمن امروز به جنگ نرم روی آورده و پدیده کشف حجاب و بی حجابی از همین موضوعات است.

فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت هم در سخنانی پیش از خطبه ها با اشاره به بازگشت موفقیت امیز ناوگروه ۸۶ از ماموریت ۳۶۰ درجه دور کره زمین گفت: این ماموریت خود اتکایی و خودکفایی ایران اسلامی را به همه جهان ثابت کرد و به نمایش گذاشت.

امیر دریادار دوم منصور لشنی افزود:حضور نیروی دریایی با ناوشکن هزار و ۵۰۰ تنی ساخت داخلی ، خوداتکایی کشورمان را اثبات کرد.

وی انتخاب کارکنان برای انجام این مأموریت دشوار را از اقدامات اولیه این ماموریت عنوان و تصریح کرد: با توجه به تحریم ها، نرم افزار مسیرهای امن شرایط جوی در داخل کشور برای پیش بینی وضعیت جوی دریایی طراحی شد و مهرماه ۱۴۰۱ این ناوگروه ایران را برای انجام ماموریت ترک کرد.

وی عنوان کرد: ،۲۳۲ روز ماموریت در دریا با ۴۰۰ نفر پرسنل و فراهم کردن غذا و دیگر نیازها و امکانات را دشوار دانست و گفت: رکورد دریانوردی شکسته شد .

وی اظهار داشت : با اهتمام نیروی دریایی؛ اقتدار ، بازدارندگی و برقراری امنیت با انجام این ماموریت برای ایران اسلامی افزایش یافت