انتقاد رئیس کل دادگستری گیلان از تغییر کاربری های غیرمجاز
انتقاد رئیس کل دادگستری گیلان از تغییر کاربری های غیرمجاز

رئیس کل دادگستری گیلان از وضعیت تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: مردم افراد سودجو را به دستگاه قضا معرفی کنند تا با آنها برخورد قانونی صورت گیرد. به گزارش لاهیج دیلم ، حجت الاسلام حمزه خلیلی در جمع نخبگان و علمای اهل سنت تالش با اشاره به اینکه اسلام […]

رئیس کل دادگستری گیلان از وضعیت تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: مردم افراد سودجو را به دستگاه قضا معرفی کنند تا با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

به گزارش لاهیج دیلم ، حجت الاسلام حمزه خلیلی در جمع نخبگان و علمای اهل سنت تالش با اشاره به اینکه اسلام دینی جهان شمول است، اظهار کرد: خداوند در قرآن فرمود: «انا ارسلناک الا رحمت للعالمین» که این وصف «رحمت للعالمین» برای هیچ پیامبری ذکر نشده است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام و بزرگان دین بر وحدت و انسجام بین مسلمین تاکید داشتند، افزود: امام خمینی (ره) نیز همواره بر وحدت کلمه تاکید می‌کرد و به آن پایبند بود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در تفاسیر مختلف معانی متعددی برای عبارت «رحمت للعالمین» بیان شده است، ادامه داد: برخی وجود پیامبر را «نعمت» و برخی «رحمت شانی» دانسته‌اند که هر کس به برنامه‌هایی که توسط پیامبر رحمت تبیین شده است عمل کند سعادتمند و هدایت شده و آنان که از آن روی گردانند، گمراه خواهند شد.

حجت الاسلام خلیلی رحمت للعالمین بودن را یک خصلت و رفتار پیامبر اعلام کرد و گفت: تمام افعال ایشان همواره توأم با محبت و رأفت و مهربانی بوده است.

وی به عفو گسترده مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این رفتار نشان دهنده همان سیره و رفتار مهربانانه نبوی است و پیامبر اسلام علاوه بر آنکه می‌بخشید برای امت استغفار هم می‌کرد.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا فرزندان ما را از محیط گرم خانواده جدا کند و خشم و خشونت را ترویج کند، اضافه کرد: دشمنان در صدد هستند وحدت و انسجام ملی ما را خدشه دار کرده و خودشان نیز برای دشمنی کردن علیه کشور اسلامی ایران متحد شده‌اند.

حجت الاسلام خلیلی تصریح کرد: ما باید با اتحاد و همدلی قدرت اسلام و رأفت پیامبر اسلام را برای جهانیان نشان دهیم.

وی با انتقاد از افرادی که زمین‌های زراعی را با قیمت کم از کشاورزان خریداری کرده و با تغییر کاربری غیر مجاز و ساخت ویلاهای مجلل آن را به افراد غیر بومی فروخته و ثروت هنگفتی را به دست می‌آورند اشاره کرد و گفت: مردم باید این افراد را به دستگاه قضائی معرفی نمایند تا برخورد قانونی با آنان صورت گیرد