ایجاد هزار و ۵۰۰ اشتغال در واحدهای سلامت محور گیلان
ایجاد هزار و ۵۰۰ اشتغال در واحدهای سلامت محور گیلان

رئیس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با فعالیت واحدهای سلامت محور گیلان طی حدود ۲ سال اخیر بیش از یکهزار و ۵۰۰ فرصت اشتغال به طور مستقیم و غیرمستقیم در استان فراهم شده است. به گزارش لاهیج دیلم ،سعید اخلاقی روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: در حال حاضر ۹ واحد […]

رئیس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با فعالیت واحدهای سلامت محور گیلان طی حدود ۲ سال اخیر بیش از یکهزار و ۵۰۰ فرصت اشتغال به طور مستقیم و غیرمستقیم در استان فراهم شده است.

به گزارش لاهیج دیلم ،سعید اخلاقی روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: در حال حاضر ۹ واحد صنعتی تولید ماسک در استان با ظرفیت اسمی ۸۵۰ هزار عدد در روز فعال است که با توجه به کشش بازار و تقاضای مصرف کنندگان ، ۲۴۰ هزر عدد ماسک به طور روزانه تولید می شود.

وی با یادآوری اینکه قبل از شیوع کرونا فقط یک واحد تولیدی ماسک با تولید روزانه ۲ هزار عدد در استان فعال بود گفت: حدود یک سوم ماسک های تولیدی از واحدهای صنعتی استان به خارج از گیلان ارسال می شود .

رئیس اداره صنایع غیرفلزی گیلان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند، ادامه داد: از نظر تامین مواد اولیه شامل پارچه های منسوج نبافته ( اسپان باند و ملت بلون) با هماهنگی هایی که با صنایع انجام شده شرایط متعادلی بسر می برد.

اخلاقی همچنین به واحدهای فعال در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده نیز اشاره کرد و اظهارداشت: پیش از همه گیری ویروس کرونا فقط ۲ واحد صنعتی در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده با تولید روزانه یکهزار لیتر در گیلان فعالیت می کرد، که اکنون پنج واحد تولید مواد ضد عفونی کننده در گیلان فعال شدند و روزانه ۳۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده تولید می کنند.

وی ظرفیت اسمی این واحدهای تولیدی را ۶۰ هزار لیتر  عنوان و بیان کرد: اشتغالزایی مستقیم  واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده نیز حدود  ۳۱۰ نفر است.

حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است