بانوی لاهیجانی به اردوی تیم ملی پارکور دعوت شد
بانوی لاهیجانی به اردوی تیم ملی پارکور دعوت شد

محدثه علیدوست ورزشکار از لاهیجان با درخشش در رقابت های پارکور قهرمانی کشور به اردو تیم ملی دعوت شد. به گزارش لاهیج دیلم ، مرتضی ورزلدوست، مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان گیلان اظهار داشت: در پایان مسابقات انتخابی تیم ملی پارکور قهرمانی کشور که به صورت مجازی برگزار شد، محدثه علیدوست از گیلان توانست در […]

محدثه علیدوست ورزشکار از لاهیجان با درخشش در رقابت های پارکور قهرمانی کشور به اردو تیم ملی دعوت شد.

به گزارش لاهیج دیلم ، مرتضی ورزلدوست، مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان گیلان اظهار داشت: در پایان مسابقات انتخابی تیم ملی پارکور قهرمانی کشور که به صورت مجازی برگزار شد، محدثه علیدوست از گیلان توانست در جمع هفت ورزشکار برتر کشور قرار گیرد و به اردوی تیم ملی راه یابد.

مرتضی ورزلدوست افزود: پارکور یکی از کمیته های فعال هیات انجمن های ورزشی می باشد که خوشبختانه این ورزش در گیلان نیز فعالیت دارد و جوانان و نوجوانان زیادی علاقمند به این رشته ورزشی مهیج هستند.

پارکور ورزشی مهیج است که در این رشته ورزشکاران باید در سریعترین زمان ممکن با استفاده از روان‌ترین، کارآمدترین و آسانترین شیوه حرکتی و با کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدأ تا مقصد از موانع موجود عبور کنند.

بر خلاف بسیاری از ورزش‌های دیگر پارکور در زمین یا ورزشگاه اختصاصی تمرین نمی‌شود و ورزشکارن این رشته در محیط‌های شهری مانند سالن ‌های ورزشی، پارک‌ها، زمین‌های بازی و سازه‌ها و ساختمان‌های رها شده تمرین می‌کنند.

اولین نشانه از حضور پارکور به صورت حرفه‌ای در ایران نیز مربوط به سال ۲۰۰۳ می باشد که امیرحسین ایمانی و کوشا فتحی‌نژاد دو ورزشکار ایرانی در مستند سال ۲۰۰۳ لندن حضور یافتند و با توجه به گسترده شدن پارکور در ایران و احساس نیاز به آموزش حرفه‌ای تر، امیرحسین ایمانی در تابستان سال ۲۰۰۴ برای آموزش زیر نظر یکی از موفق ترین گروه‌های پارکور دنیا به لندن رفت و پس از آن پارکور در ایران به طور جدی آغاز شد