برخورداری بیش از ۸۰ درصد گیلانی ها از اینترنت تلفن همراه
برخورداری بیش از ۸۰ درصد گیلانی ها از اینترنت تلفن همراه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از برخورداری بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان از  اینترنت تلفن همراه خبر داد. به گزارش لاهیج دیلم ،فرزاد توکلی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: گیلان در اینترنت ثابت دارای ضریب نفوذ ۱۲ درصد بوده بدین مفهوم که۱۲ درصد از خانوارهای استان دارای اینترنت ثابت بوده و این رقم در […]

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از برخورداری بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان از  اینترنت تلفن همراه خبر داد.

به گزارش لاهیج دیلم ،فرزاد توکلی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: گیلان در اینترنت ثابت دارای ضریب نفوذ ۱۲ درصد بوده بدین مفهوم که۱۲ درصد از خانوارهای استان دارای اینترنت ثابت بوده و این رقم در اینترنت سیار یا همراه به ۸۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به ضریب نفوذ تلفن همراه در اپراتورهای مختلف در استان تصریح کرد:  ضریب نفوذ تلفن همراه در اپراتور همراه اول در استان  ۸۲ درصد و متوسط کشوری  ۷۵ درصد و در ایرانسل ۶۴ درصد و که متوسط ضریب کشوری آن ۶۱ درصد می باشد.

 وی با بیان اینکه گیلان در شاخص ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور جایگاه خیلی خوبی دارد،  اظهار کرد: شاخص ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیر شاخص های تشکیل دهنده و مقایسه شاخص های ارتباطی استان با کشور توسط واحد اصلی سنجش ارتباطات در دنیا با شاخص IDI  سنجیده می شود.

وی اضافه کرد: شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) شامل سه زیر شاخص؛ شبکه های دسترسی، استفاده از سیستم ها و برنامه های نرم افزاری و در نهایت مهارت استفاده است که از مجموع این سه محور IDI هر کشور در سطح بین المللی به دست می آید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در خصوص شاخص IDI نیزگفت: در این شاخص ایران در مقایسه با سایر کشورهای دیگر دارای رتبه هشتاد بوده  اما  شاخص IDI گیلان نیز به نسبت کشور در رتبه دهم قرار دارد.

توکلی با بیان این که به تناسب سرویس هایی که باید ارائه بشود زیرساخت ها در استان به اندازه نیاز مهیا شده و اگر شاخص IDI استان نسبت به سایر استان ها پایین است به دلیل عدم استفاده مناسب از مهارت لازم در این بخش است.

وی گفت: البته در عین حال گیلان نسبت به متوسط استان های دیگردر جایگاه بالاتری قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر زیرساخت های سخت افزاری و شبکه دسترسی موجود نباشد، لایه نرم افزاری و سرویس ها تشکیل نخواهد شد، گفت: بنابراین نیاز اصلی و لازم سخت افزار بوده البته کافی نبوده و باید بر روی این زیرساخت ها، سرویس ها را به مخاطبان ارائه کرد.