برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در گیلان؛ ۱۲ هکتار از اراضی استان آزاد شد
برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در گیلان؛ ۱۲ هکتار از اراضی استان آزاد شد

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست گیلان از آزادسازی ۱۲ هکتار از اراضی این استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: برخورد شدید با پدیده مخرب ساخت و سازهای غیرمجاز در اولویت قرار دارد. به گزارش لاهیج دیلم، ساسان کفایی صبح امروز در جمع خبرنگاران از آزادسازی ۳۷ هکتار از اراضی گیلان در سال ۹۸ و رفع […]

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست گیلان از آزادسازی ۱۲ هکتار از اراضی این استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: برخورد شدید با پدیده مخرب ساخت و سازهای غیرمجاز در اولویت قرار دارد.

به گزارش لاهیج دیلم، ساسان کفایی صبح امروز در جمع خبرنگاران از آزادسازی ۳۷ هکتار از اراضی گیلان در سال ۹۸ و رفع تصرف ۱۲ هکتار دیگر از اراضی این استان در سال ۹۹ خبر داد و اظهار داشت: برخورد شدید با پدیده مخرب ساخت و سازهای غیرمجاز از اولویت‌های حفاظت محیط‌زیست استان گیلان است.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست گیلان برخورد با ساخت‌وسازهای غیرقانونی را از جمله اهداف و خط قرمز‌های این دستگاه نظارتی و حاکمیتی خواند و عنوان کرد: مناطق چهارگانه استان به خوبی تحت حفاظت یگان محیط‌زیست گیلان قرار دارند به طوری‌که در دو ماه امسال عوامل این یگان به عنوان یگان برتر ایران شناخته شدند.

کفایی رویکرد کشورهای توسعه‌یافته برای حفاظت از محیط‌زیست و آموزش مسائل کاربردی به کودکان در مهدها و مدارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط‌زیست کشورمان نیز ارائه درس شناخت محیط‌زیست در دانشگاه‌ها مطرح شده است که حرکت خوبی در این مسیر به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه محیط‌زیست دستگاهی نظارتی، حاکمیتی محسوب می‌شود و با توسعه در حوزه‌های مختلف، ایجاد اشتغال، و اجرای پروژه‌ها هیچ مشکلی ندارد خاطرنشان کرد: مشکل و دغدغه ما توسعه ناپایدار است که اگر جلو آن گرفته نشود بدون شک خسارات و تبعات جبران‌ناپذیری را در کشور به بار می‌آورد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست گیلان وجود هزار و ۸۰۰ گونه گیاهی در گیلان را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه این استان تنوع زیستی غنی دارد گفت: ۴۵ درصد از گونه‌های جانوری ایران در گیلان قابل مشاهده است از طرفی جنگل‌های هیرکانی به عنوان یادگار دوره سوم زمین‌شناسی از دیگر مواهب استان محسوب می‌شود.

کفایی مطالبه‌گری، همراه کردن مردم با محیط‌زیست و برنامه‌های آن را راهی مطمئن در راستای حفظ و صیانت از داشته‌های ارزشمند طبیعی و زیست‌محیطی دانست و اظهار داشت: کارخانجات و واحدهای بزرگ صنعتی سالانه مقادیر هنگفتی برای تبلیغ کالای خود صرف می‌کنند و انتظار داریم برای کاهش آلاینده‌های خود هم اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه صندوق ملی محیط‌زیست برای نخستین بار هزار میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند شهرهای شمالی اختصاص داده است تصریح کرد: احداث دستگاه‌های زباله‌سوز در مناطقی مانند رشت و لنگرود هنوز عملیاتی نشده است و انتظار داریم متولیان و دستگاه‌های ذیربط سرعت بیشتری به روند اجرای این طرح‌ها بدهند