برخورد قاطع با عاملان آتش سوزی تالاب بین المللی امیرکلایه
برخورد قاطع با عاملان آتش سوزی تالاب بین المللی امیرکلایه

رییس کل دادگستری گیلان از برخورد قاطع با عاملان آتش سوزی و همچنین مسئولانی که با ترک فعل موجب تشدید آتش سوزی تالاب امیرکلایه لاهیجان شدند خبر داد. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ رئیس کل دادگستری گیلان در بازدید از تالاب بین المللی امیرکلایه بخش رودبنه […]

رییس کل دادگستری گیلان از برخورد قاطع با عاملان آتش سوزی و همچنین مسئولانی که با ترک فعل موجب تشدید آتش سوزی تالاب امیرکلایه لاهیجان شدند خبر داد.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ رئیس کل دادگستری گیلان در بازدید از تالاب بین المللی امیرکلایه بخش رودبنه شهرستان لاهیجان ، گفت : تحقیقات کامل در خصوص مقصران آتش سوزی ۱۶ هکتاری این تالاب باید در اسرع وقت انجام شود زیرا در چنین مواردی افراد سودجو به طمع تصرفاتی که قصد دارند در آینده انجام دهند ، چنین آتش سوزی هایی را در تالاب های استان به وجود می آورند.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی با بیان اینکه در سال های گذشته هم آتش سوزی های عمدی و تصرفات غیرمجاز در تالاب بین المللی انزلی اتفاق افتاد ، افزود : برخورد دستگاه قضایی با این متخلفان ، قاطعانه و شدید خواهد بود.

وی مسئولانی را که با ترک فعل و بی مسئولیتی موجب تشدید و وسیع شدن حجم آتش سوزی ها شدند ، نخستین مقصران این حادثه معرفی کرد و گفت : روز گذشته در ابتدا فقط بخشی کوچکی از تالاب امیرکلایه دچار حریق شده بود که به دلیل سهل انگاری برخورد قاطع دستگاه قضا با عاملان آتش سوزی تالاب بین المللی امیرکلایه لاهیجانمتولیان امر ، اکنون شاهد از بین رفتن بخش اعظمی از تالاب هستیم که باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

محمد کرمی ، رییس حوزه قضایی بخش رودبنه هم با اشاره به اینکه تحقیقات اولیه در خصوص افراد مقصر در این حادثه انجام شده ، گفت : به محض تکمیل تحقیقات ، با متخلفان ، برخورد شدید خواهد شد تا از این پس شاهد چنین حوادث تلخی در طبیعت گیلان نباشیم.

وی با قدردانی از پیگیری مسئولان قضایی استان در خصوص این حادثه ، افزود: رییس کل دادگستری گیلان دستور اعزام بالگرد برای اطفای سریع تر حریق را صادر کرده که امیدواریم به زودی آتش سوزی به صورت کامل مهار شود