برخورد قاطع دستگاه قضا با تخریب کنندگان کارخانه ریسندگی در لاهیجان
برخورد قاطع دستگاه قضا با تخریب کنندگان کارخانه ریسندگی در لاهیجان

رییس کل دادگستری گیلان گفت: با تخریب کنندگان کارخانه ریسندگی لاهیجان برخورد قانونی خواهد شد. به کزارش لاهیج دیلم ، رئیس کل دادگستری گیلان امروز به همراه تعدادی از مدیران ارشد قضایی از یک کارخانه تولید ماشین آلات صنایع غذایی و کارخانه ریسندگی در شهرستان لاهیجان بازدید کرد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم […]

رییس کل دادگستری گیلان گفت: با تخریب کنندگان کارخانه ریسندگی لاهیجان برخورد قانونی خواهد شد.

به کزارش لاهیج دیلم ، رئیس کل دادگستری گیلان امروز به همراه تعدادی از مدیران ارشد قضایی از یک کارخانه تولید ماشین آلات صنایع غذایی و کارخانه ریسندگی در شهرستان لاهیجان بازدید کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در این بازدید با اشاره به ظرفیت مناسب شرکت تولید ماشین آلات صنایع غذایی برای اشتغال زایی جوانان، گفت: هم اکنون ۲۵۰ نفر از فارغ التحصیلان رشته‌های فنی در این شرکت مشغول به کارند که در صورت برخورد قاطع دستگاه قضا با تخریب کنندگان کارخانه در لاهیجان بهره برداری از تمام ظرفیت کارخانه، این تعداد به ۵۰۰ نفر نیز افزایش می‌یابد.

احمد آقایی افزود: بر اساس دستور رئیس کل دادگستری استان، دستگاه قضایی حمایت‌های حقوقی لازم را با برگزاری نشستی، با حضور مدیران و مسئولان متولی در دادگستری استان، در خصوص اعطای مجوز‌ها و برخورداری از تسهیلات بانکی به این شرکت، در مدت زمان کوتاه‌تر ودر چارچوب قانونی انجام خواهد داد.

وی همچنین در بازدید از کارخانه ریسندگی لاهیجان، با بیش از ۴۰ هزار متر مربع مساحت ، وضعیت کنونی این کارخانه را نتیجه بیبرخورد قاطع دستگاه قضا با تخریب کنندگان کارخانه در لاهیجان توجهی مسئولان و سوء استفاده از موقعیت کارخانه دانست و گفت: بنا به نظر کارشناسان این واحد تولیدی غیر فعال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه این کارخانه می‌توانست بستر اشتغال جوانان منطقه باشد، ولی مالکان کنونی در صدد تغییر کاربری صنعتی کارخانه به کاربری مسکونی هستند، گفت: به دستور رئیس برخورد قاطع دستگاه قضا با تخریب کنندگان کارخانه در لاهیجانکل دادگستری استان، دادستان لاهیجان اجازه تغییر کاربری نداده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

احمد آقایی افزود: با پیگیری دستگاه قضایی گیلان و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در برای حل مشکلات بانکی، دارایی و تامین اجتماعی ، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۴۰ واحد تولیدی از تعطیلی نجات یافته و به چرخه تولید بازگشته اند و برای هزار و ۶۰۰ نفر در استان هم امنیت شغلی فراهم شده است