برداشت بی‌رویه شن و ماسه مهم‌ترین دلیل ایجاد سیلاب در استان گیلان
برداشت بی‌رویه شن و ماسه مهم‌ترین دلیل ایجاد سیلاب در استان گیلان

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان گفت: در چند وقت اخیر شاهد برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌های استان بودیم که این امر منجر به بروز سیلاب‌های شدید شده است. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از فارس، رسول فرخی امروز در […]

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان گفت: در چند وقت اخیر شاهد برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌های استان بودیم که این امر منجر به بروز سیلاب‌های شدید شده است.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از فارس، رسول فرخی امروز در جمع خبرنگاران با ابراز تأسف از حجم خسارت واردشده به شالیزارهای استان گیلان اظهار کرد: در چند روز اخیر شاهد بارش سنگین باران در استان گیلان بودیم که منجر به وارد شدن خسارت سنگین به شالیزارهای استان شده و با اعتبارات استانی این حجم از خسارت جبران نمی‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه نمایندگان به پیشرفت استان گیلان گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته این حجم از خسارت با اعتبارات استانی برطرف نشده و حتماً باید نمایندگان مجلس برای جذب اعتبارات ملی رایزنی‌های لازم را انجام دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه باید بر صدور مجوز شن و ماسه نظارت دقیق صورت گیرد، بیان کرد: در چند وقت اخیر شاهد برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌های استان بودیم که این امر منجر به بروز سیلاب‌های شدید شده و خسارت جدی را به استان وارد می‌کند لذا باید از مدیریت‌های جزیره‌ای درباره صدور مجوز برداشت شن و ماسه امتناع و در تصمیم‌گیری‌ها با دقت عمل کنیم.

فرخی از رایزنی با وزارتخانه‌ها در خصوص جبران خسارت واردشده به شالیزارهای لاهیجان و‌ سیاهکل خبر داد و افزود: براثر بارش باران خسارات بسیار زیاد و شدید به شالیزارهای شهرستان لاهیجان سیاه کرد واردشده و ماسه متعددی با بنده داشتند لذا از تمام ظرفیت خود استفاده کرده و پیگیری‌هایی را با دولت وزارتخانه‌های مربوطه در این خصوص انجام خواهم داد.

وی به مشکل آب شرب در شهرستان لاهیجان و چرایی علت این مشکل را اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل مشکل کم‌آبی در شهرستان لاهیجان پوسیدگی شبکه و خطوط انتقال آب است زیرا آب موردنیاز لاهیجان سیاه کردم از سه مخزن تأمین می‌شود لذا برای رفع این مشکل رایزنی‌هایی را با وزارتخانه‌ها انجام داده و اعتبارات ملی در این خصوص جذب می‌شود