توزیع ۲۲ هزار جعبه تخم نوغان در کشور
توزیع ۲۲ هزار جعبه تخم نوغان در کشور

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: توزیع ۲۲ هزار جعبه تخم نوغان در ۲۰ استان در حال انجام است. به گزارش لاهیج دیلم ، عدیل سروی زرگر گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده با سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها در ۳۱ استان کشور توزیع تخم نوغان و پرورش کرم ابریشم انجام می‌شود. به گفته او، این مهم […]

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: توزیع ۲۲ هزار جعبه تخم نوغان در ۲۰ استان در حال انجام است.

به گزارش لاهیج دیلم ، عدیل سروی زرگر گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده با سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها در ۳۱ استان کشور توزیع تخم نوغان و پرورش کرم ابریشم انجام می‌شود.

به گفته او، این مهم امسال در ۲۰ استان کشور با توزیع ۲۲ هزار جعبه تخم نوغان در حال انجام است که در سایر استان‌ها نیز متناسب با شرایط آب و هوایی توزیع انجام خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: تعداد بهره برداران از ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار به ۲۷ هزار و ۵۰۰ خانوار رسیده است.

در سال ۱۴۰۰ تولید پیله در کشور یک هزار و ۷۰۱ تن بوده و ضریب خوداتکایی صنعت فرش و منسوجات ابریشمی در طی ۳ سال گذشته از ۲۸ درصد به ۵۲ درصد افزایش یافته است.

به گفته آقای سروی زرگر با تصویب شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی بدون افزایش نرخ، هر جعبه تخم نوغان ۱۵ هزار تومان در اختیار نوغاندار قرار می‌گیرد.

او می‌گوید: یک میلیون و ۱۵۰ هزار اصله نهال توت در حال تولید است که این عدد بی سابقه بوده و تداوم روند حمایتی سبب خوداتکایی در این صنعت خواهد شد