توصیه رئیس پلیس مهاجرت گیلان؛ زائرین اخذ گذرنامه را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنید
توصیه رئیس پلیس مهاجرت گیلان؛ زائرین اخذ گذرنامه را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنید

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان گیلان از زائران خواست، اخذ گذرنامه و یا تمدید آن را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند. به گزارش لاهیج دیلم ، سرهنگ محمد خوش‌خلقت در نشست با خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن هفته ناجا،  اظهار کرد: زائران اربعین حسینی که قصد تهیه گذرنامه یا تعویض آن را […]

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان گیلان از زائران خواست، اخذ گذرنامه و یا تمدید آن را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند.

به گزارش لاهیج دیلم ، سرهنگ محمد خوش‌خلقت در نشست با خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن هفته ناجا،  اظهار کرد: زائران اربعین حسینی که قصد تهیه گذرنامه یا تعویض آن را دارند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ می‌توانند نسبت به تهیه و تمدید آن اقدام کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش ساعات کار دفاتر صدور گذرنامه افزود: تمام تلاش بر این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن گذرنامه صادر شود و به دست متقاضیان برسد.

وی با بیان اینکه در حالت عادی کار صدور گذرنامه بین ۴ روز تا حداکثر یک هفته به طول می‌انجامد، گفت: در حال حاضر ۱۰ دفتر پلیس +۱۰ در مرکز استان و ۱۷ دفتر در شهرستان‌های گیلان فعال هستند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گیلان از زائران خواست، تا فرصت باقی است نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند و اخذ گذرنامه و یا تمدید آن را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند.

خوش خلقت با بیان اینکه عبور از مرز بدون داشتن گذرنامه به هیچ وجه برای زوار اربعین حسینی مقدور نخواهد بود، خاطرنشان کرد: شهروندان برای تمدید گذرنامه باید اصل گذرنامه قبلی را به همراه یک قطعه عکس، اصل شناسنامه و کارت ملی ارائه دهند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه استان گیلان با بیان اینکه زوار باید گذرنامه را نزد خود نگه دارند که سبب سهولت در ورود و خروج آنها از نقاط مرزی شود، تصریح کرد: زائران می‌توانند با تهیه کیف‌های ویژه حمل گذرنامه که حجاج از آنها استفاده می‌کنند از سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه جلوگیری کنند