جانشین ستاد کرونای گیلان: گیلان ۴ شهرستان قرمز دارد/ دورهمی بیشترین تلفات را بر ما تحمیل کرده
جانشین ستاد کرونای گیلان: گیلان ۴ شهرستان قرمز دارد/ دورهمی بیشترین تلفات را بر ما تحمیل کرده

جانشین ستاد کرونای گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر چهار شهرستان قرمز و ۱۲ شهرستان نارنجی داریم، افزود: خودروهای شخصی نمی توانند از شهرهای قرمز به شهرهای نارنجی و برعکس تردد داشته باشند. به گزارش لاهیج دیلم،محمود قاسم نژاد از پابرجا بودن محدودیت های ترافیکی تا دوشنبه هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: دوشنبه ها آخرین وضعیت سه گانه […]

جانشین ستاد کرونای گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر چهار شهرستان قرمز و ۱۲ شهرستان نارنجی داریم، افزود: خودروهای شخصی نمی توانند از شهرهای قرمز به شهرهای نارنجی و برعکس تردد داشته باشند.

به گزارش لاهیج دیلم،محمود قاسم نژاد از پابرجا بودن محدودیت های ترافیکی تا دوشنبه هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: دوشنبه ها آخرین وضعیت سه گانه شهرستان ها از سوی وزارت بهداشت به ستادهای استانی مقابله با کرونا اعلام می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار شهرستان قرمز و ۱۲ شهرستان نارنجی داریم، افزود: خودروهای شخصی نمی توانند از شهرهای قرمز به شهرهای نارنجی و برعکس تردد داشته باشند. همچنین ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز و شهرهای نارنجی بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ادامه دارد و لذا این محدودیت در شهرستان نارنجی رشت به واسطه جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر اعلام می شود.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در گیلان، از فعالیت کارکنان دستگاه های خدمت رسان، نظامی و درمانی در شهرهای قرمز با ۵۰ درصد ظرفیت خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه های غیر خدمت رسان نیز با یک سوم کارکنان فعال خواهند بود.

قاسم نژاد ادامه داد: کارکنان دستگاه های خدمت رسان در شهرهای نارنجی نیز با دوسوم ظرفیت و دستگاه های غیر خدمت رسان با ۵۰ درصد ظرفیت در محل کار حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در آستانه شب یلدا قرار داریم، یادآور شد: شب یلدا آیین سنتی ایرانیان است که به واسطه آن خانواده ها گرد هم جمع می شوند و قرآن می خوانند و فال حافظ می گیرند، اما امسال دورهمی ها و جمع های خانوادگی بیشترین تلفات و بیماران کرونایی را بر ما تحمیل می کند، زیرا فضای خانه ها کوچک است و تهویه هوا به راحتی صورت نمی گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در گفت و گو با شبکه باران از مردم خواست دورهمی شب یلدا را صرفا برای خانواده کوچک خودشان برگزار کنند تا سلامت جامعه تضمین شود و گفت: بی تردید برگزاری میهمانی با حضور اقوام همه اعضای خانواده را به خطر می اندازد.