خروج سامانه بارشی از گیلان و پایداری هوا
خروج سامانه بارشی از گیلان و پایداری هوا
کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با خروج سامانه بارشی، از فردا (چهارشنبه) تا اوایل هفته آینده وضعیت جوی استان غالبا پایدار خواهد بود.....

به گزارش لاهیج دیلم ،رضا باقری روز سه‌شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: سامانه بارشی که از دیروز در گیلان فعال شده همچنان ادامه دارد، بر این اساس امروز نیز در برخی مناطق بارش‌های رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید، وزش باد گاهی شدید و موقتی خیلی شدید، مه آلودگی و رعد و برق برای استان پیش بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: با خروج این سامانه بارشی از فردا جو پایدار، کاهش ابر و روند افزایش دما بین چهار تا هشت درجه سلسیوس تا اوایل هفته آینده برای گیلان پیش‌بینی شده‌است؛ ضمن اینکه با توجه به فصل بهار رگبار و رعد و برق پراکنده طی این مدت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: صبح امروز اسب وونی تالش با هفت درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۲۶ درجه بیشترین دمای استان را به خود اختصاص دادند، دمای فعلی رشت نیز نزدیک ۱۸ درجه و رطوبت ۹۵ درصد است.

وی اظهار کرد: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب است اما از فردا (چهارشنبه) تا اوایل هفته آینده مناسب خواهد بود.

در زمان حاضر آسمان گیلان ابری و مه آلود است و در برخی مناطق استان باران می‌بارد.

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد