داشتن زنجیرچرخ برای تردد در محورهای کوهستانی گیلان الزامیست
داشتن زنجیرچرخ برای تردد در محورهای کوهستانی گیلان الزامیست

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان  با اشاره به بارش برف در برخی محورهای کوهستانی استان گفت: رانندگان برای تردد در این محورها بایستی زنجیر چرخ همراه داشته باشند. به گزارش لاهیج دیلم ،سرهنگ حسین محمدپور روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت:  همچنین با توجه احتمال بارش برف در دیگر محورهای کوهستانی استان، داشتن زنجیرچرخ […]

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان  با اشاره به بارش برف در برخی محورهای کوهستانی استان گفت: رانندگان برای تردد در این محورها بایستی زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

به گزارش لاهیج دیلم ،سرهنگ حسین محمدپور روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت:  همچنین با توجه احتمال بارش برف در دیگر محورهای کوهستانی استان، داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانه همچون پوشاک گرم،جیره خشک، اطمینان از سالم بودن و سیستم گرمایشی خودرو و داشتن سوخت کافی  از  ضرورت ها برای  تردد در چنین شرایط جوی است.

 وی با اشاره به بارندگی در محورهای استان خاطرنشان کرد: تمامی راه های استان باز اما لغزنده است و رانندگان  بایستی سرعت مطمئنه و  فاصله طولی مناسب را بیش از پیش رعایت کنند؛ ضمن انکه قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه ها  با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.

رضا اسلامی  مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز از بارش شدید برف در مسیر دیلمان و ارتفاع هشت تا ۱۰ سانتی متری برف در مسیر اسالم – خلخال  خبر داد و  گفت: تا کنون  بروز مشکل خاص ناشی از چنین وضعیت جوی در استان گزارش نشده است.

بر اساس نقشه های هواشناسی از عصر روز گذشته  شرایط برای افزایش ابر ، کاهش دما ، بارندگی و وزش باد ( بعضی نقاط شدید) ، ارتفاعات بارش برف و همچنین احتمال رعد و برق و تگرگ تا اواخر وقت امروز ( سه شنبه )  در استان فراهم می باشد.

از روز چهارشنبه تا پایان هفته نیز با توجه به پایداری جوی، کاهش ابر و روند افزایش دما مورد انتظار است.

از بیستم آذرماه جاری طرح زمستانه پلیس راه آغاز شده و  ۴۵ تیم پلیس راه و راهور به صورت شبانه روزی جاده های اصلی و صعب العبور استان را در ۱۰ پاسگاه ثابت و ۱۰ پاسگاه سیار رصد می کنند