درصدد ساخت‌وساز اصولی با نظارت سازمان نظام‌مهندسی هستیم
درصدد ساخت‌وساز اصولی با نظارت سازمان نظام‌مهندسی هستیم
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در رابطه با بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری در روستای امام‌زاده ابراهیم (ع) شفت، گفت: درصدد پیگیری مسائل به صورت مبنایی و اصولی با همکاری و نظارت مستقیم سازمان نظام مهندسی هستیم و همچنین الزام نمای چوبی باید برداشته شود.....

به گزارش لاهیج دیلم ، موسی فکور در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به آخرین وضعیت روستای حادثه‌دیده امامزاده ابراهیم (ع) شفت، اظهار کرد: اطفای حریق به طور کامل انجام شده است؛ اما علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

وی از اعزام کارشناسان بنیاد مسکن گیلان برای برآورد خسارات آتش‌سوزی اخیر خبر داد و گفت: حدود ۱۰ درصد بالغ بر ۱۶ هکتار از منطقه، ۹۰ واحد تجاری، ۲۹۰ واحد مسکونی و ۲۸ واحد فرسوده در این حادثه آسیب‌دیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، تصریح کرد: از همان ابتدای وقوع حادثه با دستور استاندار گیلان، تمام دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به وضعیت روستا پای‌کار آمدند و اقدامات اولیه قبیل اسکان موقت و تغذیه توسط هلال‌احمر انجام گرفت به‌علاوه مشکل زیر ساختی نظیر آب و برق وجود ندارد و در خصوص روشنایی معابر نیز امروز در جلسه ستاد بحران دستور لازم صادر شد و در حال حاضر نیز تجهیزات آواربرداری و نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت روستا مستقر هستند.

انفجار کپسول‌های گازی منازل شدت تخریب را افزایش داد

فکور ادامه داد: همچنین با پیگیری‌های صورت‌گرفته، اهالی این روستا در آینده‌ای نزدیک از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد ناگفته نماند یکی از علل تأثیرگذار در شدت آتش‌سوزی و تخریب، کپسول‌های گازی بود که با انفجار، شدت تخریب را افزایش داد.

وی بر اهمیت وجود امکانات و نیروی انسانی موردنیاز آتش‌نشانی به‌صورت توأمان تأکید و عنوان کرد: جذب نیرو نیازمند اخذ مجوزهایی است؛ لذا در دو سال اخیر پیگیر این مسئله هستیم تا این نقیصه برطرف گردد؛ لذا در همین‌جا خطاب به تمام دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها اعلام می‌کنیم که در صورت دارابودن ماشین آتش‌نشانی، با مصوبه شورا اقدام به آموزش و جذب نیرو نمایند.

درصدد ساخت‌وساز اصولی با نظارت مستقیم سازمان نظام‌مهندسی هستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، افزود: درصدد پیگیری مسائل به‌صورت مبنایی و اصولی با همکاری و نظارت مستقیم سازمان نظام‌مهندسی هستیم، همچنین الزام نمای چوبی باید برداشته شود به‌علاوه کارشناسان بیمه در خصوص برآورد هزینه خسارات صبح روز شنبه به منطقه اعزام و تا پایان هفته مطالبات خسارت‌دیدگان پرداخت خواهد شد.

فکور با بیان اینکه در بازدید از محل حادثه درد دل‌های مردم شنیده شد و اقدامات موردنیاز در دستور کار قرار گرفت، گفت: همچنین ۳۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند که مورد حمایت قرار خواهند گرفت و جلسه هماهنگی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی بر تأمین بسته‌های حمایتی و اخذ مجوزهای لازم برگزار شد.

وی با اشاره به بسته پیشنهادی در خصوص تسهیلات و کمک‌های بلاعوض و معیشتی، بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته قرار است این بسته توسط بنیاد مسکن انقلاب آماده شود و در جلسه روز یکشنبه استاندار با هیئت دولت مطرح و از طریق وزیر کشور این مصوبه دریافت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ضمن ابراز تأسف از حادثه آتش‌سوزی در روستای امام‌زاده ابراهیم شفت در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا اقدامات گذشته تکرار نشود؛ لذا احتمال حادثه همیشه وجود دارد؛ اما درصدد کاهش شدت و تخریب حوادث هستیم تا در زمان بروز چنین اتفاقاتی، شاهد خسارات کمتری باشیم

  • نویسنده : حمید غمخوار