دستگیری ۴۰ عضو شرکت‌های هرمی در گیلان
دستگیری ۴۰ عضو شرکت‌های هرمی در گیلان

فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: طی شش ماه نخست سال جاری، چهار باند شرکت‌های هرمی شناسایی و ۴۰ نفر در این ارتباط دستگیر شده اند. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از ایرنا، سردار محمدرضا اسحاقی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت با اشاره به آماری از عملکرد پلیس در […]

فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: طی شش ماه نخست سال جاری، چهار باند شرکت‌های هرمی شناسایی و ۴۰ نفر در این ارتباط دستگیر شده اند.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از ایرنا، سردار محمدرضا اسحاقی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت با اشاره به آماری از عملکرد پلیس در گیلان افزود: طی شش ماه نخست امسال؛ ۱۲ باند جعل و کلاهبرداری نیز شناسایی و ۵۵ باند عرضه و فروش مواد مخدر منهدم و  دو هزار و ۲۰۰ خرده فروش هم در این مدت دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه عملکرد پلیس گیلان در حوزه کشفیات اول است، تصریح کرد: نزدیک به ۸۰ درصد سرقت هایی که طی شش ماه امسال در استان اتفاق افتاده؛ توسط پلیس کشف شده ضمن اینکه سرقت های مهم و قتل هایی که اتفاق افتاده اند، صد در صد کشف شده است.

وی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی مجموع تصادفات در گیلان طی شش ماه گذشته اظهار داشت: در حوزه تصادفات  مجموع  سوانح رانندگی برون و درون شهری در استان، شاهد کاهش ۱۳درصدی جانباختگان و ۹ درصدی مصدومان بوده‌ایم  

سردار اسحاقی اضافه کرد: البته در تصادفات برون شهری، کاهش و درون شهری افزایش داشته ایم از این رو انجام اقداماتی در حوزه شهری در بخش عابران پیاده و موتورسیکلت سواران از اولویت های پلیس استان است.

وی به تماس ۶۱۷ هزار و ۶۱۸ تماس شهروندان با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در شش ماه نخست امسال اشاره و تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد تماس‌ها ارشادی و ۲۹۳ هزار و ۲۵۴ تماس به تشکیل پرونده و رجوع و پیگیری پلیس ختم شده است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی یکی از مهمترین رویکردهای پلیس را رفع دغدغه‌های مردم و ایجاد آسایش و آرامش عنوان و اظهار کرد: هفته ناجا فرصتی مناسب برای بازخوانی عملکرد ناجا با توجه به شعار سال، اهداف و سیاست‌هاست.

سردار اسحاقی با اشاره به همزمانی هفته ناجا با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و آغاز آن از فردا یازدهم مهرماه؛ شعار پلیس هوشمند، امین مردم خاطر نشان کرد:  تلاش شده محتوای اجرای برنامه با موضوع فرهنگ عاشورایی باشد و در طول این هفته برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی  متنوعی پیش بینی شده است.

وی اجرای صبحگاه مشترک، غباروبی مزار ۴۴۵ شهید ناجا، برگزاری یادواره‌های شهدا، حضور در نماز جمعه، ویزیت رایگان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از جمله برنامه های تدارک شده در هفته  ناجا ذکرکرد.

سردار اسحاقی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های ناجا آموزش محور بوده و در این زمینه در شش ماه نخست امسال بیش از ۶۰۰ کارگاه توسط معاونت اجتماعی استان برگزار شده ، اظهار کرد: مسئولیت پذیری و قانون پذیری شهروندان و آشنایی با حقوق شهروندی از دیگر برنامه‌های ناجاست که در این زمینه نقش رسانه‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان با توجه به سابقه فرهنگی قانون پذیری بالایی دارند، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی استان در راستای ارتقای و توسعه اقدامات ناجا بهره‌ گیریم.

وی با اشاره به برنامه‌های پلیس در حوزه آموزش‌های همگانی و اجتماعی گفت: هنر ناجا این است که مسائل امنیتی را اجتماعی کند در همین راستا حضور و همکاری مردم به ویژه رسانه‌ها برای آگاهی بخشی بسیار مهم است