ذخیره سازی بالغ بر ۶۰ هزار تن کالای اساسی در گیلان
ذخیره سازی بالغ بر ۶۰ هزار تن کالای اساسی در گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه بالغ بر ۶۰ هزار تن کالای اساسی در انبارهای استان گیلان ذخیره سازی شده است، گفت: در نیمه نخست سال کمبودی از نظر گندم نداریم، زیرا فصل برداشت است.....

به گزارش لاهیج دیلم ، صالح محمدی امروز، ۲۸ فروردین ماه در گفت وگویی با بیان اینکه بالغ بر ۶۰ هزار تن کالای اساسی در انبارهای استان گیلان ذخیره سازی شده است، اظهار کرد: مشکلی در تامین گندم و شکر و مرغ و گوشت و… وجود ندارد.

وی با اشاره به ذخیره ۶۰ هزار تنی گندم در استان، افزود: در نیمه نخست سال کمبودی از نظر گندم نداریم، زیرا فصل برداشت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تخصیص ۸۸۰ تنی شکر ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز در استان، عنوان کرد: ۸۰۰ تن طی یک ماه گذشته توزیع شد و ذخیره ۸۰ تنی شکر در انبارهای استان موجود است؛ البته ۱۵۰۰ تن شکر در حال حمل داریم.

محمدی با اشاره به تامین ۳۰ درصدی نیاز شکر استان در قالب تنظیم بازار، یادآور شد: مابقی توسط بخش خصوصی تامین می شود و لذا جهاد کشاورزی و صمت با همکاری تعزیرات حکومتی، نظارت بر قیمت را بر عهده دارند تا فشار به مصرف کننده وارد نشود.

وی با بیان اینکه در هر دوره پرورش شاهد ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور هستیم، گفت: سهم گیلان در هر دوره حدود ۱۳ میلیون قطعه است و لذا در سال گذشته شاهد افزایش هفت درصدی جوجه ریزی در استان بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به مزیت های سرمایه گذاری در حوزه زنجیره تولید مرغ در استان، بیان کرد: تسهیلات بخش کشاورزی به صنایع مرتبط همچون کشتارگاه ها و کارخانجات خوراک دام پرداخت می شود.

محمدی از افزایش ظرفیت تولید روزانه مرغ گرم در استان تا یک میلیون تن تا چند سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی کشتارگاه های غرب و شرق استان، شاهد کاهش هزینه تولید خواهیم بود.

وی افزایش تولید گوشت را نیازمند حمایت دانست و متذکر شد: سهمیه استان همزمان با ماه رمضان و عید نوروز، ۳۴۰ تن مرغ منجمد و ۶۰ تن گوشت منجمد بود؛ همچنین برای نخستین بار توسط انجمن واردکنندگان، ۱۸۰۰ تن گوشت منجمد وارد شده که موفق به جذب ۱۰۰ تن در استان شدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ذخیره ۲۴ هزار و ۴۰۰ تنی ذرت و ۱۶ هزار و ۱۴۲ تنی جو در بخش نهاده های دامی استان، گفت: خوشبختانه با تمهیدات و برنامه ریزی‌های انجام شده در تامین کالای اساسی مورد نیاز استان هیچگونه مشکلی وجود ندارد و در صورت نیاز کالای اساسی در استان و یا کشور عرضه خواهد شد

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد