رئیس کل دادگستری گیلان: هیچگونه مجوز شکاری برای افراد فاقد صلاحیت صادر نشود
رئیس کل دادگستری گیلان: هیچگونه مجوز شکاری برای افراد فاقد صلاحیت صادر نشود

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه نباید هیچ مجوز شکاری برای افرادی که صلاحیت ندارند صادر شود، گفت: شکارها جنبه تفریحی و تجملی پیدا کرده و شرعا حرام می باشد. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل ها و مراتع استان گیلان، با اشاره […]

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه نباید هیچ مجوز شکاری برای افرادی که صلاحیت ندارند صادر شود، گفت: شکارها جنبه تفریحی و تجملی پیدا کرده و شرعا حرام می باشد.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل ها و مراتع استان گیلان، با اشاره به مشکلات و معضلات صید پرندگان مهاجر و فروش و عرضه آن در بازار های محلی اظهار کرد: پیشینیان، پایبند به آدابی برای صید و صیادی بودند ولی امروزه اثری از آن ضوابط و چارچوب ها نیست.

وی افزود: قانونگذار مجبور شده است مهندسی اجتماعی را برای نظم دادن به جامعه تعبیه کند که متاسفانه شاهد شکستن این قوانین و صید های غیر مجاز و تفریحی هستیم.

رئیس کل دادگستری گیلان بر اعمال نظارت های مستمر و قدرتمندانه محیط زیست بر شکار پرندگان مهاجر در زیستگاه های آنان تاکید کرد و گفت: برخی از پروانه ها و مجوز های شکار در راستای تامین معاش نبوده و جنبه تفریحی و تجملی پیدا کرده و شرعا حرام می باشد.

حجت الاسلام خلیلی خاطرنشان کرد: نباید هیچ مجوز شکاری برای افرادی که صلاحیت ندارند و با آداب صید و صیادی آشنا نیستند توسط نهاد های متولی صادر شود و در صورت بروز تخلف، مدیران و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند