رئیس شورای حل اختلاف استان: ۳۰ درصد پرونده های شورای حل اختلاف گیلان به مصالحه ختم شد
رئیس شورای حل اختلاف استان: ۳۰ درصد پرونده های شورای حل اختلاف گیلان به مصالحه ختم شد

رئیس شورای حل اختلاف گیلان، با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان به مصالحه ختم شده است، گفت: در نیمه نخست امسال ۲۸۰ زندانی را آزاد کردیم. به گزارش لاهیج دیلم ،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرمحمدی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه به طور میانگین هر ماه بیش از ۱۵ […]

رئیس شورای حل اختلاف گیلان، با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان به مصالحه ختم شده است، گفت: در نیمه نخست امسال ۲۸۰ زندانی را آزاد کردیم.

به گزارش لاهیج دیلم ،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرمحمدی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه به طور میانگین هر ماه بیش از ۱۵ هزار پرونده ورودی به شوراهای حل اختلاف استان گیلان داریم، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ هزار و ۹۳۷ پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان به مصالحه ختم شده است، گفت: براساس ماده ۹ قانون شورای حل اختلاف عمدتا دعاوی منقول تا سقف ۲۰ میلیون تومان، دعاوی مربوط به تخلیه و مجیر و مستاجر، مهریه، نفقه و اجرت المثل تا سقف ۲۰ میلیون تومان و… در صلاحیت شوراهای حل اختلاف است.

رئیس شورای حل اختلاف گیلان، ایجاد صلح و سازش را مهمترین وظفه شوراهای حل اختلاف دانست و افزود: در حال حاضر ۱۱ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان در حال بررسی است که از این تعداد حدود ۵۰۰ پرونده مربوط به سال ۹۸ است.

حجت الاسلام میرمحمدی، با اشاره به فعالیت ۱۱۲۴ نیرو در سطح شوراهای حل اختلاف استان گیلان، تصریح کرد: همچنین ۱۵۱ قاضی به صورت پاره وقت با شوراهای حل اختلاف استان همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه ۲۲۵ شعبه شورای حل اختلاف در استان داریم، خاطرنشان کرد: ۱۷۵ شعبه ما شهری و ۵۰ شعبه ما روستایی است. همچنین از ۱۱۲۴ نفر نیرو، ۷۰۳ نفر مدرک لیسانس و فوق لیسانس دارند.

رئیس شورای حل اختلاف گیلان، از همکاری اساتید دانشگاه و فرهنگیان بازنشسته و پزشکان متخصص و افراد متنفذ در بین مردم با شوراهای حل اختلاف خبر داد و اضافه کرد: برنامه های آموزشی روانشناسی علاوه بر حقوق برای نیروها داریم.

وی با بیان اینکه رای شورای حل اختلاف در حکم رای دادگاه است، گفت: پرونده ها در شورای حل اختلاف سریع تر به نتیجه می رسد و به معنای واقعی کلمه فصل خصومت صورت می گیرد.

حجت الاسلام میرمحمدی، از استقرار ۱۰ شعبه حل اختلاف استان در زندان ها خبر داد و تاکید کرد: در نیمه نخست امسال ۲۸۰ نفر را از طریق شورای حل اختلاف آزاد کردیم