راه اندازی اورژانس هوایی در گیلان
راه اندازی اورژانس هوایی در گیلان

اورژانس هوایی در استان گیلان به همراه تعدادی پروژه اورژانس در استان های دیگر راه اندازی می شود. به گزارش لاهیج دیلم ،پیمان اسدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان صبح شنبه در گفت و گویی اظهارداشت: پایگاه اورژانس هوایی استان دوشنبه هفته جاری به همراه ۱۱۵ پروژه اورژانس در استان های مختلف کشور […]

اورژانس هوایی در استان گیلان به همراه تعدادی پروژه اورژانس در استان های دیگر راه اندازی می شود.

به گزارش لاهیج دیلم ،پیمان اسدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان صبح شنبه در گفت و گویی اظهارداشت: پایگاه اورژانس هوایی استان دوشنبه هفته جاری به همراه ۱۱۵ پروژه اورژانس در استان های مختلف کشور توسط رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس از ستاد مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می شود.

وی با اشاره به اختصاص یک بالگرد بل ۲۱۲ دو موتور با راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در فرودگاه سردار جنگل رشت به گیلان اظهار داشت: این بالگرد بر اساس قرارداد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ناجا به این استان اختصاص داده شد.

وی  با بیان این که در اجرای طرح تحول سلامت مقرر شد تا همه استان های کشور از اورژانس هوایی برخوردار شوند، خاطر نشان کرد: با توجه به گردشگرپذیر بودن این استان و در مواردی ترافیک سنگین به منظور ارائه به موقع خدمات رسانی فوریت های پزشکی، راه اندازی اورژانس هوایی در گیلان ضرورت دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اظهار داشت: بیمارستان های جدید در گیلان امکانات لازم برای فرود بالگرد را دارند و بیمارستان های خصوصی از جمله قائم و پارس در رشت از پدهای استاندارد با مجوز برخوردارند .

 محمد سرور رئیس اداره اورژانس هوایی کشور اوایل شهریور ماه امسال در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی اورژانس هوایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت گفته بود، استان گیلان تا پایان شهریور ماه امسال از اورژانس هوایی برخوردار می شود که با راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در گیلان، تعداد پایگاه ها در سطح کشور به ۴۳ پایگاه خواهد رسید.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان دارای افزون بر ۴۰۰ نیرو، یکصد و ۳۰ دستگاه آمبولانس، دو موتور لانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است