روند صعودی ویروس کرونا در گیلان ادامه دارد/ بستری ۱۹۱ بیمار جدید
روند صعودی ویروس کرونا در گیلان ادامه دارد/ بستری ۱۹۱ بیمار جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ادامه روند افزایش بیماران کرونایی در استان، گفت: ۱۹۱ بیمار جدید در بیمارستان های گیلان بستری شدند. به گزارش لاهیج دیلم ،فردین مهرابیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ادامه روند افزایشی آمارهای کرونایی در گیلان، اظهار کرد: مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان […]

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ادامه روند افزایش بیماران کرونایی در استان، گفت: ۱۹۱ بیمار جدید در بیمارستان های گیلان بستری شدند.

به گزارش لاهیج دیلم ،فردین مهرابیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ادامه روند افزایشی آمارهای کرونایی در گیلان، اظهار کرد: مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان به مرز ۷۰۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه این آمار در حالی است که در یک ماه گذشته تمام شهرهای استان گیلان آبی و تعداد بستری‌ها بسیار پایین آمده بود، گفت: سرعت و قدرت انتشار امیکرون از مهم‌ترین دلایل افزایش آمارهای بستری، مبتلایان و مراجعات سرپایی است.

مهرابیان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۱۹۱ بیمار جدید در مراکز درمانی استان گیلان پذیرش و بستری شده‌اند، افزود: مجموع بیماران کرونایی به ۶۲۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه حال ۹۱ بیمار کرونایی نیز وخیم گزارش شده است، اضافه کرد: در حال حاضر نیز ۱۰۳ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که در شبانه روز گذشته ۲۱ بیمار جدید به این بخش منتقل شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: عدم توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده نکردن از ماسک در اماکن عمومی و تجمعات، حضور در دورهمی و مراسم از مهم‌ترین عوامل افزایش میزان ابتلاها است.

وی با بیان اینکه رعایت دستور العمل های بهداشتی در کنار توجه به واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم باید از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از ابتلاء و انتقال ویروس کرونا است، گفت: شهروندان با مشاهده کوچک‌ترین علائم سرمایه خوردگی به پزشک مراجعه کرده و خود مراقبتی ها را افزایش دهند.

مهرابیان به آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال نیز اشاره کرد و ادامه داد: از ۲۰ بهمن ماه کودکان بالای ۵ سال مجاز دریافت واکسن را دارند و در مراکز واکسیناسیون استان دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک به این کودکان تزریق می‌شود