ساخت مجتمع گردشگری آب درمانی در رودسر
ساخت مجتمع گردشگری آب درمانی در رودسر
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از صدور اولین موافقت اصولی برای مجتمع آبدرمانی در شهرستان رودسر خبر داد....

به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: نخستین مجتمع آبدرمانی این استان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۸ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۴ نفر در شهرستان رودسر به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته او، این مجتمع گردشگری با رویکرد آبدرمانی در رودسر گیلان در زمینی به مساحت ۶۶۱۰ مترمربع با زیربنای ۷۹۳۳ مترمربع با استفاده از آب معدنی چشمه‌های قله سماموس که دارای خاصیت درمانی است، ساخته و بهره برداری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان افزود: این استان به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور که در تمام ایام سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است، دارای چشمه‌های آب معدنی مستعدی جهت ایجاد مجموعه آبدرمانی در شهرستان‌های رودبار، فومن، آستارا، تالش، رودسر و … است که سرمایه‌گذاران و متقاضیان با بهره‌مندی از این ظرفیت می‌توانند نسبت به راه اندازی مجموعه‌های آبدرمانی و گردشگری اقدام کنند.

جهانی با اشاره به ظرفیت ویژه چشمه‌های آب معدنی گیلان برای ایجاد مجموعه‌های آبدرمانی به عنوان یکی از مصادیق گردشگری سلامت، برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران طرح‌های گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری سلامت و توسعه و بهره‌برداری از چشمه‌های آب معدنی این استان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام آمادگی کرد.

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد