ساخت و ساز غیرمجاز اراضی سیاهکل را تهدید می کند
ساخت و ساز غیرمجاز اراضی سیاهکل را تهدید می کند

معاون فرماندار سیاهکل از فعالیت ستاد کنترل ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: ساخت و ساز غیر مجاز یک تهدید جدی و بزرگ برای اراضی و زمین های شهرستان خواهد بود. به گزارش لاهیج دیلم، بهمن عباسی در کارگاه آموزشی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان سیاهکل، با […]

معاون فرماندار سیاهکل از فعالیت ستاد کنترل ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: ساخت و ساز غیر مجاز یک تهدید جدی و بزرگ برای اراضی و زمین های شهرستان خواهد بود.

به گزارش لاهیج دیلم، بهمن عباسی در کارگاه آموزشی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان سیاهکل، با بیان اینکه شهرداران و دهیاران نقش قابل توجهی در افزایش شاخص های توسعه شهر و روستا دارند، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی درست و مدون از لازمه های پیشرفت و توسعه شهرها و روستاها می باشد.

وی با تاکید بر لزوم کنترل ساخت و ساز غیر مجاز، اظهار کرد: شهرستان سیاهکل از نخستین شهرستان هایی است که ستاد کنترل ساخت و ساز غیر مجاز را فعال کرده و تاکنون جلسات متعددی در این راستا برگزار شده و اقداماتی موثر در سطح شهرستان صورت گرفته است.

معاون فرماندار شهرستان سیاهکل ساخت و ساز غیر مجاز را جرم دانست و افزود: طبق دستور فرماندار شهرستان، گشت های مشترک اقدامات خود را در زمینه مقابله با متخلفان ساخت و ساز غیر مجاز بیش از گذشته انجام دهند و گزارشی از این بازرسی های خود را به فرمانداری ارائه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ساخت و ساز غیر مجاز یک تهدید جدی و بزرگ برای اراضی و زمین های شهرستان خواهد بود، عنوان کرد: کنترل و بازرسی ها باید با همکاری همه دستگاه های مربوطه و با جدیت ادامه داشته باشد که این امر از موثرترین روش ها در پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز است.

وی همچنین درخصوص مقابله با سلاح غیر مجاز متذکر شد: اسلحه باید دارای مجوز و در اختیار شخص مجوزدار باشد لذا شوراهای اسلامی و دهیاران باید ضمن شناسایی و معرفی افرادی که دارای اسلحه غیر مجاز هستند و ارسال اطلاعات و اخبار به فرمانداری و ادارات و مراجع ذی صلاح قانونی، همکاری های لازم را در رابطه با آموزش افراد در روستاها درخصوص دقت در نگهداری سلاح داشته باشند.

عباسی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری از سرقت، از دهیاران خواست که بدون هماهنگی با مسئولین یا بدون رعایت موازین قانونی، اقدامی بابت نصب دوربین مداربسته در روستاها صورت نگیرد و گفت: هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز باید گزارش شود و شوراها و دهیاری ها در بحث تفکیک زباله از مبدا جدیت بیشتری در روستاها داشته باشند