سامانه بارشی در راه گیلان
سامانه بارشی در راه گیلان
مدیرکل هواشناسی گیلان، از فعالیت سامانه بارشی در استان از بعدازظهر و عصر فردا خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی تا سه‌شنبه وجود دارد.....

به گزارش لاهیج دیلم ،محمد دادرس امروز، اول اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری دانست و اظهار کرد: منجیل با ۳۱ درجه سانتیگراد و دیلمان با ۱۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان طی امروز هستند.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت تناوبی جریانات جنوبی تا یکشنبه در منطقه دانست و افزود: شاهد وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود که به طور موقتی شدید است.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزایش دما و مه آلود شدن هوا در نقاط ساحلی و جلگه‌ای طی ساعات شب و صبح را مورد انتظار دانست و افزود: طی این مدت گاهی به سبب شکل‌گیری ناپایداری‌های موقتی، افزایش ابر و رگبار و و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

دادرس از فعالیت سامانه بارشی در استان از بعدازظهر و عصر فردا خبر داد و خاطرنشان کرد: با تقویت توده هوای ناپایدار در منطقه، شاهد افزایش ابر و وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و مه آلودگی و تگرگ به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود.

وی از احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی و برخورد صاعقه خبر داد و یادآور شد: این شرایط جوی تا سه‌شنبه ادامه دارد.

  • نویسنده : حمید غمخوار