سیلاب گیلان خسارت جانی در پی نداشت
سیلاب گیلان خسارت جانی در پی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه شدت بارندگی های روز گذشته در استان موجب طغیان رودخانه ها در برخی از شهرستان های استان شد، گفت :با تمهیدات اندیشیده شده این سیلاب خسارت جانی در پی نداشت. به گزارش گیل و دیلم ،امیر مرادی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: حجم بارندگی در استان به […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه شدت بارندگی های روز گذشته در استان موجب طغیان رودخانه ها در برخی از شهرستان های استان شد، گفت :با تمهیدات اندیشیده شده این سیلاب خسارت جانی در پی نداشت.

به گزارش گیل و دیلم ،امیر مرادی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: حجم بارندگی در استان به حدود ۱۸۰ میلیمتر در ارتفاعات و بالادست رسید که این میزان بارش در این ماه تابستان بی سابقه است.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها موجب طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در ارتفاعات تعدادی از شهرستان های استان همچون تالش ماسال و اسالم شد، تصریح کرد: اولویت و موضوع حائز اهمیت برای ما آسیب نرسیدن به مردم است از این رو، تمهیداتی را از قبل با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در استان اندیشیدیم.

مرادی از فعال شدن میز اتاق بحران در استان خبر داد و گفت: این میز با حضور هواشناسی،  آب منطقه ای، راهداری و امداد و نجات تشکیل شد که با هماهنگی انجام شده با فرمانداران و بخشداران ابلاغ شد که مردم در  روستاهایی که در گذشته دچار لغزش و رانش شده بودند اطلاع رسانی شده و به مکان‌های امن انتقال یابند.

 وی گفت:با این اقدامات خسارت جانی نداشتیم و مردم روستای سلجه چال از توابع بخش رحیم اباد رودسر که در معرض خطر لغزش و رانش بودند، به مکانی امن انتقال یافتند.

 وی با اشاره به اینکه وقوع سیلاب در چنین شرایط جوی امری اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد : باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا با توجه به پیش بینی ها خسارت حداقلی را در استان داشته باشیم.

وی یاداور شد: شب گذشته به تعدادی از راه‌های روستایی آسیب رسید و مسیر ارتباطی مردم قطع شد اما با تلاش شبانه‌روزی دست اندرکاران اعم از بخش دولتی و خصوصی و دستور به موقع استاندار و معاون امور عمرانی استاندار به غیر از مسیر بیلی در بخش اسالم شهرستان تالش که عشایر حضور دارند، مسیرهای دیگر ترمیم و راه های ارتباطی مردم وصل شد.

وی با اشاره به لزوم انجام اقدامات در چهار مرحله در زمان وقوع بحران از شناسایی و بازسازی نقاط آسیب‌دیده استان ناشی از سیلاب در استان خبر داد.

 مرادی تصریح کرد: با اعلام جهاد کشاورزی هنوز ۲۰ درصد محصول شالیزارها جمع‌آوری نشده است و با توجه به بارندگی شدید و آبگرفتگی در اراضی شالیزاری خسارت‌هایی را در بخش کشاورزی داشته ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد: با همکاری تمامی دست اندرکاران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران،  بخشداران و بخش دولتی و خصوصی این سیلاب ها که می‌توانست مشکلات زیادی را در استان به وجود آورد به حداقل رسید.

وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی تا ظهر شدت بارندگی ها را خواهیم داشت اما در حال حاضر شدت بارش ها در استان کاسته شده و نیروهای عملیات در بحران در حال فعالیت برای بازسازی نقاط  آسیب دیده هستند.

بر اساس پیش بینی هواشناسی از اواخر وقت امروز با تضعیف سامانه بارشی، شرایط برای کاهش ابرناکی و روند افزایش نسبی دما تا پایان هفته مهیا می باشد