شهرک های تخصصی انرژی خورشیدی در گیلان احداث می شود
شهرک های تخصصی انرژی خورشیدی در گیلان احداث می شود
مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: به زودی شاهد احداث شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در استان گیلان خواهیم بود و از نعمت بزرگ انرژی‌های تجدیدپذیر با مزایای فراوانش بهره‌مند خواهیم شد....

به گزارش لاهیج دیلم ، محمود دشت بزرگ امروز، ۱۸ اردیبهشت ماه در جلسه هماهنگی احداث شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی، با اشاره به پایان‌پذیری انرژی فسیلی و آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از آن، گفت: عدم آلودگی محیط زیست، ارزان بودن، دائمی بودن، پاک بودن، کاهش مصرف سوخت ‌فسیلی و کاهش گازهای گلخانه‌ای، قابلیت ‌بهره‌برداری به صورت خانگی و در ابعاد بزرگ از جمله مزایای بی شمار نیروگاه‌های خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان ادامه داد: با توجه به عدم اقدام عملی شرکت قبلی جهت احداث نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی لوشان، درخواست کردیم مجوزهای داده شده به این سازمان از سوی ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران) به دلیل عدم انجام تعهدات ابطال شود.

دشت بزرگ اضافه کرد: همچنین از سوی شرکت برق منطقه‌ای گیلان موقعیت‌های مکانی ساختگاه‌های لوشان و شفت که مورد تایید شرکت شهرک‌های صنعتی استان بود، به منظور بررسی و پتانسیل‌سنجی این ساختگاه‌ها جهت احداث شهرک تخصصی خورشیدی به سازمان ساتبا منعکس خواهد شد.

وی با اشاره به پتانسیل بزرگ استان گیلان در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی، عنوان کرد: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده، پتانسیل بسیار خوبی در زمینه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی در منطقه جنوب استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش شبانه روزی و پیگیری‌های مستمر و همکاری و همدلی تمامی مسئولان، به زودی شاهد احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان گیلان باشیم.

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد