طرح امداد زمستانی اورژانس گیلان تا ۲۰ اسفند ادامه دارد
طرح امداد زمستانی اورژانس گیلان تا ۲۰ اسفند ادامه دارد

طرح امداد زمستانی پایگاه‌های شهری و جاده‌ای اورژانس گیلان تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) اعلام کرد: طرح امداد زمستانی اورژانس که همزمان با سراسر کشور، از روز گذشته در این استان آغاز شده است تا ۲۰ اسفند ماه امسال ادامه دارد. اورژانس […]

طرح امداد زمستانی پایگاه‌های شهری و جاده‌ای اورژانس گیلان تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) اعلام کرد: طرح امداد زمستانی اورژانس که همزمان با سراسر کشور، از روز گذشته در این استان آغاز شده است تا ۲۰ اسفند ماه امسال ادامه دارد.

اورژانس گیلان در این طرح همراه با سایر ارگان‌های امداد رسان، تمام پایگاه‌های شهری و جاده‌ای خود را در حالت آماده باش کامل قرار داده و آماده ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به مردم خواهد بود.

در اورژانس پیش بیمارستانی گیلان ۷۰ پایگاه شهری و جاده ای، ۵۵۰ پرسنل عملیاتی به همراه ۱۲۵ دستگاه آمبولانس، یک فروند هلیکوپتر اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس آماده ارائه خدمات اورژانسی است.

تمهیدات لازم در خصوص فراخوان نیرو‌های خارج از شیفت، برای مقابله با شرایط بحرانی در برف و سرما نیز در طرح امداد زمستانی انجام شده است.

همچنین آمبولانس‌های کمک دار موجود در مراکز نیز به تجهیزات فنی زمستانی شامل زنجیرچرخ، ضدیخ، وسایل گرمایشی مجهز شده اند و آماده انجام مأموریت در مناطق و پایگاه‌های کوهستانی هستند.

در این طرح بازرسی‌ها و پایش‌های مستمر از پایگاه‌های اورژانس استان گیلان به منظور بررسی میزان آمادگی لازم در تمامی پایگاه‌ها به صورت مستمر انجام خواهد گرفت.

واحد ارتباطات مرکز اورژانس گیلان، واحد MCMC (پایش مراقب‌های درمانی)، واحد EOC (فرماندهی عملیات بحران) نیز آماده انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص امداد رسانی به بیماران و مصدومان هستند.

در طرح امداد زمستانی سال گذشته ۲۰ هزار و ۹۵۰ نفر از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان بهره‌مند شدند.

از این تعداد ۳ هزار و ۸۰۸ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی و ۱۷ هزار و ۱۴۲ مورد غیرتصادفی بود / مرتضی پورمقدم