فرماندار سیاهکل عنوان کرد: وقوع ۷ نقطه حریق در عرصه های جنگلی سیاهکل/ حضور نیروهای کمکی اطفاء حریق
فرماندار سیاهکل عنوان کرد: وقوع ۷ نقطه حریق در عرصه های جنگلی سیاهکل/ حضور نیروهای کمکی اطفاء حریق

فرماندار سیاهکل، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نقطه در بخش مرکزی شهرستان سیاهکل با حریق مواجه شده است، عنوان کرد: طی مدت مذکور سه نقطه را اطفاء کردیم، اما همچنان در حال اطفای سایر نقاط هستیم. به گزارش لاهیج دیلم ، محمود صوفی در گفت وگویی، با اشاره به وزش شدید باد گرم در منطقه، […]

فرماندار سیاهکل، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نقطه در بخش مرکزی شهرستان سیاهکل با حریق مواجه شده است، عنوان کرد: طی مدت مذکور سه نقطه را اطفاء کردیم، اما همچنان در حال اطفای سایر نقاط هستیم.

به گزارش لاهیج دیلم ، محمود صوفی در گفت وگویی، با اشاره به وزش شدید باد گرم در منطقه، اظهار کرد: از روز گذشته آتش سوزی در عرصه های جنگلی شهرستان سیاهکل آغاز شده است، اما به شکل سطحی بود.

وی با بیان اینکه از شامگاه با شعله ور شدن آتش در سطح عرصه های مواجه شدیم، گفت: نیروهای منابع طبیعی و هلال احمر و و آتش نشانی و بسیج و بخشداران و دهیاران از روز گذشته در حال اطفای آتش هستند.

فرماندار سیاهکل، مناطق درگیر آتش را صعب العبور دانست و اضافه کرد: امکان اعزام ماشین های آتش نشانی و تانکرهای اطفا به مناطق گرفتار حریق وجود ندارد و نیروها به صورت انفرادی مشغول اطفای آتش هستند.

صوفی، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نقطه در بخش مرکزی شهرستان سیاهکل با حریق مواجه شده است، عنوان کرد: طی مدت مذکور سه نقطه را اطفا کردیم، اما همچنان در حال اطفای سایر نقاط هستیم.

وی ادامه داد: مساحت درگیر به صورت حدودی بین پنج تا ۱۰ هکتار برآورد می شود؛ البته با توجه به حضور به موقع نیروهای حفاظتی و امدادی، وضعیت تحت کنترل است.

فرماندار سیاهکل، تداوم روند آتش سوزی را وابسته به شدت و جهت وزش باد دانست و یادآور شد: از شهرستان های لنگرود و لاهیجان و آستانه اشرفیه درخواست نیروهای کمکی کردیم تا بتوانیم از پیشرفت آتش جلوگیری کنیم.

صوفی، منابع طبیعی و محیط زیست را سرمایه مردم برای انتقال به نسل های بعدی دانست و اظهار کرد: از آنجایی که علت وقوع اکثر آتش سوزی‌ها در اثر خطای انسانی رخ می دهد لذا علت اصلی این حریق ها خاموش نکردن کامل آتش توسط افراد و یا انداختن اشیا و لوازم قابل اشتعال در عرصه های جنگلی است